تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۳۵۹ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۷۱ هزار و ۸۱۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۳۵۹ نفر رسیده است.سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان […]

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۷۱ هزار و ۸۱۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۳۵۹ نفر رسیده است.سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز هشتم شهریورماه ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۹۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۵۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۱ هزار و ۸۱۶ نفر رسید.وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۳۵۹ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۱۹ هزار و ۸۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری بیان کرد: تاکنون سه میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی افزود: براساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

ماسک نذر کنیم

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: بدون شک حفظ عظمت و شکوه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در زمره مهمترین شعائری است که برای تمامی ظلم ستیزان و عاشقان خاندان اهل بیت علیهم السلام اهمیت به سزایی دارد. به علت همه گیری ویروس کرونا در کشور و با هدف تعادل‌بخشی میان حفظ سلامت شهروندان، با برگزاری مناسک سوگواری، تلاش‌های ارزشمندی از طرف بانیان مجالس عزاداری امسال در جهت اجرای هرچه بهتر دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شده است.

وی افزود: در همین راستا پویش نذر ماسک از جمله اقدامات نیکوکارانه و انسان دوستانه‌ای بود که مدتی است در کشور به جریان افتاده و طی آن مردم فهیم و اخلاق‌مدار کشورمان نسبت به تهیه و توزیع رایگان ماسک به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده از انتقال ویروس کرونا اقدام می‌کنند. با عنایت به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و نظر به ضرورت‌های بهداشتی برگزاری مجالس عزاداری‌، درخواست ما از کلیه محبان حضرت اباعبدالله (ع) این است تا با مشارکت در این پویش بهداشتی، تهیه و توزیع ماسک را به عنوان اقدامی خداپسندانه و انسان دوستانه در کنار سایر نذورات جاری در این ایام قرار دهند.

لاری ادامه داد: مشارکت همگانی در این پویش سلامت محور و مومنانه، گامی موثر در جهت رفع مشکلات هیئات مناطق محروم و کم برخوردار خواهد بود.سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: ضمن عرض تسلیت مجدد ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان به ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی، از کلیه عاشقان و شیفتگان مکتب آن حضرت خواهشمندیم تا تمام همت و تلاش خود را در جهت اجرای هرچه مطلوب‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی مناسک عزاداری به کار گیرند تا انشالله به لطف و مدد الهی شاهد برپایی محرمی عاری از هرگونه بیماری و سرشار از شور و شعور حسینی در جای جای میهن اسلامی‌مان باشیم.