انقلاب اسلامی پیروزی بر دو جریان مسلط لیبرالیسم و سوسیالیسم بود

خطیب نماز جمعه تهران، انقلاب اسلامی را پیروزی بر دو جریان مسلط فکری لیبرالیسم و سوسیالیسم عنوان کرد و گفت: در رژیم سابق، شاه مالک وجود خود هم نبود و عروسک تمام معنایی بود که هرچه می گفتند عمل می کرد.حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تبریک پیروزی معجزه […]

خطیب نماز جمعه تهران، انقلاب اسلامی را پیروزی بر دو جریان مسلط فکری لیبرالیسم و سوسیالیسم عنوان کرد و گفت: در رژیم سابق، شاه مالک وجود خود هم نبود و عروسک تمام معنایی بود که هرچه می گفتند عمل می کرد.حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تبریک پیروزی معجزه آسای انقلاب اسلامی افزود: در قرآن کریم مسئله توجه به نعمت های الهی مورد تاکید قرار گرفته است. در میان نعمت ها، چند نعمت است که از آن بالاتر وجود ندارد، یکی نعمت معرفت است، نعمت دیانت است که انسان را با آباد کردن دنیای انسانی، تسهیل زندگی و با بهره مندی قوانین الهی به سعادت ابدی می رساند.

وی ادامه داد: بدترین جنبنده، آدمی است که ایمان ندارد و از گرگ، ویروس، میکروب و از همه چیز پست تر است. آدم بی دین از حیوان هم پست تر است.خطیب نماز جمعه تهران، نعمت دوم را عزت استقلال عنوان کرد و افزود: استقلال فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، معنوی و استقلال همه جانبه از مهمترین نعمت های الهی است که حضرت سید الشهدا(ع) به پای آن خود ود و همه عزیزانش را نثار کرده است.صدیقی ادامه داد: نعمت سوم داشتن حکومت صالح است؛ در کشوری مکتبی که رهبر آن الگو وخود ساخته باشد و وجود او عینیت قانون دین باشد. اگر کشوری فاقد چنین رهبری بود، دشمن دست از او برنمی دارد و او را از مسیر خارج می کند. استقلال و شرفش را می گیرد و انقلابش را به خلاف مسیر انقلاب تبدیل می کند.خطیب نماز جمعه تهران، وحدت صفوف و استغنا و خودکفایی را از دیگر نعمت های الهی عنوان کرد و افزود: با انقلاب اسلامی هزاران نعمت، هزاران برکت با نقش رهبری و با جوشش نور از خود شهیدان نصیب این ملت شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به شرایط قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایران کمتر از ۳۵ میلیون جمعیت داشت و در روز شش میلیون بشکه نفت بدون اینکه جنگ و شورش داخلی وجود داشته باشد صادر می شد، اما ببینید که چون مدیریت، مدیریت فاسدی بود و همین جنوب شهر تهران چه وضعیت داشت.خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: جز کاخ نشینان و وابستگان به دربار، هیچ کسی شرایط بهداشتی و رفاهی در تهران را که مرکز کشور بود نداشت.به گفته صدیقی، ما ارتش داشتیم اما با وجود این ارتش بحرین که از استانهای کشور ما بود بدون مصرف یک گلوله با دستور انگلیس از بدن ایران جدایش کردند ولی این ارتش و این فرماندهی ارتش که شاه بود مگر جرات داشتند بگویند چرا ما سرزمین خود را از دست بدهیم.امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: از نظر معیشت هم مردم در شرایط بسیار سختی بودند و در تنگناهای عجیبی زندگی می کردند. از نظر فرهنگ آنها باورشان آمده بود دین را از این مملکت بیرون کرده اند و نفوذ دینی به حد صفر رسیده است.

وی یادآور شد: در طول دوران حکومت پهلوی در یک دانشگاه زیر این آسمان یک نماز جماعت، تفسیر قران سراغ ندارید، دعا و مناجات سراغ ندارید.صدیقی ادامه داد: از نظر علمی در مملکت ما قبل انقلاب اگر استعدادی بود می بردند بیرون و برای خود به کار می گرفتند. در داخل مملکت ابتذال، فسق و فجور، ترویج الحاد و مادی گرایی بود و با علم و دین هر دو مبارزه می شد.خطیب نماز جمعه تهران افزود: از نظر استقلال هم شاه نوکر و عبد بود، مالک وجود خود هم نبود جلو چشم خودش گوش پدرش را گرفتند بردند و در آن جزیره از بین رفت، خودش را جای او گذاشتند، عروسک تمام معنایی بود که هر چه می گفتند عمل می کرد.وی با اشاره به دیدار اخیر پرسنل نیروی هوایی با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: روز ۱۹ بهمن نیروی هوایی سرافراز و مقتدر ما به محضر فرمانده و مولایشان رسیدند و نایب امام زمان(عج) شان را دیدند و برای هر نوع بازدارندگی و معارضه با ظلم و ستم اعلام آمادگی کردند و این چیزی شبیه معجزه است.

صدیقی افزود: در حکومت ولایی، مردم جدای از امامت و رهبری ندارند، حضرت سید الشهدا(ع) در نامه ای به مردم کوفه فرمودند خودم در میان شما و با شما هستم خانواده ام در میان خانواده های شماست.خطیب نماز جمعه تهران، پیروزی انقلاب اسلامی را نه پیروزی بر شاه بلکه پیروزی بر دو جریان مسلط لیبرالیسم و سوسیالیسم عنوان کرد و گفت: این انقلاب ابطال سحر دو جریان فاسد حاکم بر جهان و ایجاد یک قدرت جدید با مدل فطری دینی با مبانی وحیانی و اسلامی بود.وی تصریح کرد: ما مدل جدید حکومتی که حکومت شخص نیست حکومت خداست، حکومت علم، عدالت، اخلاق و قانون است ایجاد کردیم. عالی ترین حاکم بنده صالح خداست که مجهز به علم و تقواست و خدای متعال او را برای مردم به عنوان اتمام نعمت و مهر رضایت از دین و کمال دین معرفی کرده است.

صدیقی با بیان اینکه زیر این آسمان بهتر از ولایت فقیه در غیبت امام زمان(عج) حکومتی سراغ نداریم، اظهار کرد: از آن جهت که پیروزی انقلاب ما یک پیروزی فرهنگی و مکتبی است، آثار و برکات مادی آن نیز استقلال اقتدار نیروهای مسلح، تولد سپاه، پالایش همه نیروهای عزیز پاسدار امنیت در هوا و دریا و پیشرفتهای معجزه آسای دفاعی، موشکی، نانو، سلول های بنیادی، توسعه دانشگاهها و معنویت جوان ها است.وی افزود: حضرت آقا در بیاناتی که در جمع نیروی هوایی داشتند، فرمودند مردم را باید بشناسیم. مردم همین هایی هستند ۲۲ بهمن را خلق کردند و همین ها هستند که هشت سال دفاع مقدس در برابر قدرت شرق و غرب تمام قد ایستادند و هم بر شرق هم بر غرب پیروز شدند.صدیقی خاطرنشان کرد: وقتی فتنه کور ۸۸ پیش آمد، تمام قدرت های طاغوتی از آن حمایت کردند همین مردم به خیابان ها آمدند و بساط فتنه را برچیدند. مردم همان مردمی هستند که در آشوبهای اخیر به صحنه آمدند.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: با اینکه شرایط سختی بر مردم تحمیل شده، پیشرفت های علمی و صنعتی و دفاعی ما حاکی از این است که ما می توانیم و ما خواستیم محقق شد.وی با بیان اینکه آنچه اکنون گرفتارش هستیم عارضه و سوءمدیریت و غفلت است، با اشاره به نقش شهیدان تهرانی مقدم، روشن، شهریاری و دکتر کاظمی گفت: اینها عناصر ولایی و گوش به فرمان نایب امام(عج) بودند که توانستند معجزه خلق کنند.صدیقی در بخش دیگر از اظهارات خود گفت: ۲۲ بهمن تثبیت غدیر است، تجدید پیمان با امیرالمومنین(ع) و به رخ کشیدن بقای انقلاب و نشانه این است که انقلاب شخصی نیست، بلکه جریان است.امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ولایت فقیه جریان است، خدایی که امام را می برد، در گنجینه کسی را ذخیره کرده، وقتی در این مقام مستقر می شود، خامنه ای خمینی دیگر است.

وی با بیان اینکه ما ترجمان و بلندگوی شما مردم عزیز و فداکار هستیم، خطاب به نمازگزاران گفت: احساس سربلندی کنید و احساس ما می توانیم را در همه ابعاد زندگی سرایت دهید. در همین مدت اخیر ما مرتب پیروز شدیم، آمریکا مرتب از ما سیلی خورده و ضربه دیده است.صدیقی با اشاره به توطئه مشترک آمریکا و عربستان سعودی در لبنان سوریه و عراق اظهار کرد: در تمام اینها مقدمات علمی به نفع آنها بود آنها با پول عربستان و سیاست شیطانی خود فکر می کردند با خلق داعش و تحریک بعضی قدرت طلب ها در شمال عراق ما را به انزوا می برند.وی یادآور شد: اتحاد سران عرب پا نگرفت، عربستان در جنگ نیابتی چیزی گیرش نیامد. در همه این عرصه ها و آشوبهای داخلی، آمریکا و قدرت های بزرگ تیرشان به سنگ خورد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه همه اینها در گرو اتحاد دل ها و پیوند با ولایت رهبر است، افزود: اگر مسئولین از اینها یاد بگیرند و زیر پرچم ولایت به دستور اقتصاد مقاومتی رسیدگی و عمل کنند، خدا می داند این مملکت به همین زودی مشکلات اقتصادی را پشت سر می گذارد و پرچم پیروزی خود را در قله های اقتصادی نصب خواهد کرد.صدیقی گفت: مسئولین خود را برتر از ولی نعمت های انقلاب، زاغه نشینان، پابرهنه ها و طبقات متوسط و ضعیف جامعه نبینند.وی افزود: (مسئولین) در قصرهای اشرافی ننشینند در میان مردم بیایند و مردمی باشند، خصوصا ایثارگران و جانبازان عزیز که با شرایط سختی زندگی می کند ووقتی من آخوند را می بیند، دغدغه فرهنگی و دینی ولایت و انقلاب را دارد.خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: یک جانبار را ندیدید طلبکار باشد خون و سلامت خود را دادند و حفظ عزت و استقلال کشور را می خواهند. به اینها سربزنید و نگذارید اینها فراموش شوند. خانواده های عزیز شهدا خیلی توقعی ندارد باید به اینها سر زد اینها ولی نعمت ما هستند.وی با اشاره به وجود برخی نارسایی ها در گازرسانی به آبسرد و تهرانسر اظهار کرد: از مسئولین که سر سفره همین مردم و شهدا نشسته اند، توقع این است جلوتر از ما بروند مشکلات را رصد کنند و به داد مردم برسند.