جلالی :روابط نزدیک ایران و عربستان به نفع دنیای اسلام است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت : ایران و عربستان دو کشور مهم و تاثیرگذار منطقه هستند و هرچه این دو کشور روابط شان به هم نزدیکتر شود به نفع دنیای اسلام است. کاظم جلالی درباره روابط ایران و عربستان اظهار داشت: متاسفانه برخی اتفاق ها افتاد که مسئولیت آن با دولت عربستان […]

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت : ایران و عربستان دو کشور مهم و تاثیرگذار منطقه هستند و هرچه این دو کشور روابط شان به هم نزدیکتر شود به نفع دنیای اسلام است.

9302x02x0x44660

کاظم جلالی درباره روابط ایران و عربستان اظهار داشت: متاسفانه برخی اتفاق ها افتاد که مسئولیت آن با دولت عربستان است و قاعدتا این کشور است که باید گام اولیه را برای گسترش روابط بردارد.رئیس مرکز پژوهش های مجلس اسلامی خاطر نشان کرد: این که در دولت چنین تدبیری وجود داشته باشد که به نوعی به سمت گسترش روابط با عربستان سعودی برود اقدامی مثبت است؛ به دلیل آن که عربستان و ایران هردو در دنیای اسلام جایگاه ویژه ای دارند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت های اقتصادی و سیاسی ایران و عربستان، روابط دو کشور می تواند در شرایط فعلی برای حل و فصل مسایل منطقه ای بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.