فرصتی ملی بنام علی شمخانی!

از همان ابتدا یکی از بخت های تصدی وزارت کشور بود، اما با دخالت علی لاریجانی، رحمانی فضلی وزیر شد. روحانی قصد داشت او را به عنوان گزینه پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی معرفی کند اما در پی درخواست های برخی نزدیکان روحانی ورق به نفع رحمانی برگشت. در پی آن سکانداری شورای امنیت […]

از همان ابتدا یکی از بخت های تصدی وزارت کشور بود، اما با دخالت علی لاریجانی، رحمانی فضلی وزیر شد. روحانی قصد داشت او را به عنوان گزینه پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی معرفی کند اما در پی درخواست های برخی نزدیکان روحانی ورق به نفع رحمانی برگشت. در پی آن سکانداری شورای امنیت ملی به فرزند خوزستان رسید و آرام تر از هر زمانی شد.

shamkhani

هم مقبولیت داخلی دارد و هم خارجی. هم اشراف نظامی دارد و هم سیاسی. شخصیت معقولی که سعی می کند فراجناحی باشد. او ظرفیتی است که همیشه یک فرصت ملی برای کشور بوده و هست که با تزریق توانمندی های او به بدنه وزارت کشور می تواند مثمرتر باشد. زمزمه‌های برخی تغییرات در وزارت کشور و وزارت امورخارجه که از مدت‌ها پیش تاکنون مطرح شده بود، در حال رنگ واقعیت‌گرفتن است.

هرچند تاکنون به صورت رسمی اخباری در این ‌زمینه منتشر نشده اما برخی منابع آگاه خبر داده‌اند، قرار است عباس عراقچی، معاون حقوقی وزارت امور خارجه جایگزین علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی شود و امیر دریابان شمخانی که سابقه هشت سال وزارت در دولت اصلاحات و یک دوره کاندیداتوری ریاست جمهوری را دارد به سمت خیابان فاطمی یعنی وزارت کشور نقل مکان کند.

حالا علی شمخانی است و کلید قفل تنگ نظری های سیاسی در داخل کشور از جمله خوزستان!