رییس جمهور : برای حفظ نظام و رسیدن به اهداف آن راهی جز قرآن و اهل بیت (ع) نداریم

رییس جمهوری گفت: امروز در منطقه از نام اسلام ، جهاد و قرآن سوء استفاده می شود. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی یکشنبه شب در ضیافت افطاری در جمع خادمان قرآن کریم و مداحان اهل بیت (ع) که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، افزود: امروز در مسجد هنگام نماز جمعه مردم را […]

رییس جمهوری گفت: امروز در منطقه از نام اسلام ، جهاد و قرآن سوء استفاده می شود. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی یکشنبه شب در ضیافت افطاری در جمع خادمان قرآن کریم و مداحان اهل بیت (ع) که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، افزود: امروز در مسجد هنگام نماز جمعه مردم را به نام اسلام قطعه قطعه می کنند. آیا در عربستان، کویت و عراق این کار را نکردند.رییس جمهوری اظهار داشت:خدا نکند به نام قرآن مردم را در جمعی جذب کنیم سخنی بگوییم که برخلاف رضای قرآن و نازل کننده قرآن باشد و خدا نکند به نام اهل بیت (ع) مردم را جمع کنیم و سخنی خلاف رضای خاندان رسالت و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بگوییم.

81663339-70001723

وی با بیان اینکه قرآن و اهل بیت می توانند تضمین کننده سعات هر دو جهان ما باشند،گفت: اما گاهی از بهترین نعمت های الهی سوء استفاده می شود به عنوان مثال چشم، دست، فکر و اندیشه نعمات خداوندی است اما گاهی از آنها استفاده نادرست می شود که چقدر بد است.روحانی ادامه داد: چه افترا و ظلمی بالاتر از اینکه انسان به نام حق و قرآن ، به قرآن و راه حق و هدایت خیانت کند و افترا ببندد.رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در یک دورانی چگونه جوانهای ما را به نام قرآن و اسلام منحرف کردند، نکند امروز هم گوشه و کناری این چنین باشد حالا از کشور خودمان بگذریم می بینید که در منطقه چگونه از نام اسلام سوء استفاده می شود.

رییس جمهوری ادامه داد: آیا ما از بهشتی ها و 72 تن بهتر داشتیم؟ چگونه توانستند جامعه ما و بخش بزرگی از نسل ما را از مسیر هدایت منحرف کنند.رییس دولت تدبیر و امید یادآور شد: آنهایی که سنشان بالاتر است خوب یادشان هست که سالهای اول انقلاب با شهید بهشتی چه کردند. نمی شد بالای منبر، در دانشگاه و جامعه از شهید بهشتی تجلیل کرد هنگامی که ایشان در قید حیات بودند.روحانی با طرح این سووال که تبلیغات غلط و منحرف چگونه می تواند جامعه ای را به انحراف بکشاند، ادامه داد: آنها با این بزرگمرد چه کردندکه امام (ره) فرمود شهادت شهید بهشتی در برابر مظلومیتش چیزی نبود.وی ادامه داد: همه جا اتهام ، بدگویی ،غیبت و تهمت به شهید بهشتی زدند و بعد از شهادت او بسیاری آمدند و گفتند چه کنیم علیه شهید بهشتی تهمت زدیم، غیبت کردیم و دروغ گفتیم حالا او شهید شده و ما فهمیده ایم که اشتباه کردیم.

روحانی افزود: بسیار مهم است که انسان یک نعمت بزرگ الهی را قدردان و شاکر نباشد، و یا بالاتر از آن سوء استفاده کند.رییس جمهوری اضافه کرد: خدا به همه ما توفیق دهد که در این ماه قرآن بتوانیم خادم واقعی قرآن و ذاکر واقعی اهل بیت (ع) باشیم.رییس دولت یازدهم اضافه کرد: خدا به همه توفیق دهد بتوانیم دراین نظام جمهوری اسلامی در بیان، تفسیر و تبیین قرآن و هدایت نسلمان به سمت قرآن و خاندان رسالت موفق باشیم .رییس جمهوری یادآور شد: بالاترین هدف ما از این انقلاب و نظام هدایت جامعه خودمان و همچنین سایر مسلمانان و همه انسانهای طالب حق است.وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بسیار سپاسگزارم از جمعی از خادمان قرآن کریم و مداحان اهل بیت (ع) که در خدمتشان هستیم. جمعی که خادمان قرآن مجید هستند آنها که به فرزندان این جامعه خواندن، فهمیدن و عمل به قرآن را می آموزند.

وی با بیان اینکه نزول قرآن برای دیدن، حتی خواندن و یا حتی برای فهمیدن نیست ،گفت: قرآن راه و مسیر را به ما نشان می دهد. خدا اراده کرده که ما خودمان بپذیریم یا نپذیریم، شاکر باشیم یا کافر که ان شاالله خدا توفیق شاکر بودن را به همه ما عنایت کند.رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه افتخار کشور ما از روز اول ودیر باز و افتخار انقلاب و نظام ما این است که متصل به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است ،تصریح کرد: اگر این دو ثقل بزرگ نباشد سعادت هم نیست.وی ادامه داد: کتاب خدا و عترت پیامبر (ص) سعادت ما را تضمین خواهد کرد. قرآنی که مسیر هدایت نه تنها برای ما مسلمانان بلکه برای هر آنکس که بخواهد، هست. پیامبر (ص) رحمت عالمیان است نه تنها برای مسلمانان و قرآن هم هدایت برای همه است و فقط برای مسلمانان نیست.رییس قوه مجریه یادآورشد: یکی از وصایای امیرالمومنین علی(ع)در ماه رمضان این است که متصل به قرآن باشید نکند دیگران به قرآن عمل کنند و شما عقب بمانید. منظور از دیگران غیرمسلمانان است یعنی کسانی که به اسلام ایمان نیاوردند می توانند از قرآن بهره ببرند و راه و مسیر درست را برای زندگی خود برگزینند .رییس جمهوری ادامه داد: انقلاب و پیروزی آن از قرآن و اهل بیت بود. امام چرا عزیر مردم بود چون مبین قرآن و سیره و راه پیامبر(ص) و راه ائمه (ع) بود. اتصال مردم به امام از باب این بود که امام مرجع مردم برای فهم دین و اسلام بود.رییس جمهوری تصریح کرد : امروز هم برای حفظ این نظام و رسیدن به اهداف راهی جز قرآن و اهل بیت نداریم.

** قدردانی وزیر اطلاعات از مداحان اهل بیت(ع)

وزیر اطلاعات نیز در ابتدای این مراسم گفت: مداحانی که دراین مراسم حضور دارند، ولایی و ذاکر اهل بیت هستند، جلسات بسیاری که در جامعه مداحان حضور داشتم آنها در بیان مطالب وسواس دارند هر مطلبی را نمی گویند، شان و شئون اهل بیت را حفظ می کنند و سعی دارند مطالب متقن را در مداحی خود ذکر کنند.حجت الاسلام والسلمین سید محمود علوی افزود: در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 توفیق بسیاری برای حضور در جلسات مداحان داشتم که این عزیزان نسبت به این برادر خود اظهار لطف داشتند و می گفتند هر فردی را که مد نظر دارید از آن فرد تبلیغ و در همان جهت حرکت می کنیم.وی ادامه داد: من نظر خودم را که دکتر روحانی بود گفتم و به آنها اعلام کردم که شما بر اساس تشخیص خود عمل کنید. آنها پس از مدت کوتاهی اعلام کردند که ما به اتفاق نظر رسیدیم و دکتر روحانی را اصلح می دانیم و از وی حمایت می کنیم.علوی با اشاره به تلاش مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) گفت: آنها با توان در تهران و شهرستان ها فعالیت کردند که ما از تلاش آنها در آن مقطع قدردانی می کنیم.وزیر اطلاعات از برگزاری ضیافت افطاری رییس جمهوری برای مداحان و خادمان قرآن کریم قدردانی کرد.

دراین مراسم حجت الاسلام مهدوی راد و مریم حاج عبدالباقی خادمان قرآن کریم نیز سخنرانی کردند و حاج غلامرضا سازگار مداح اهل بیت به مدیحه سرایی و ذکر اهل بیت پرداخت.

منبع : ایرنا