وزیر راه : ناوگان ریلی و هواپیمایی خوزستان تا پایان امسال افزایش می یابد

وزیر راه و شهرسازی از افزایش ناوگان ریلی و هواپیمایی استان خوزستان تا پایان سال خبر داد و گفت: معتقدیم که بهترین امکانات باید در خوزستان باشد. مهرداد بذرپاش سه شنبه شب در نشست ستاد اربعین مرز چذابه اظهار کرد: چهار بانده شدن مسیر ۱۱۵ کیلومتری اهواز به چذابه اتفاق خوبی بوده و نشان می‌دهد […]

وزیر راه و شهرسازی از افزایش ناوگان ریلی و هواپیمایی استان خوزستان تا پایان سال خبر داد و گفت: معتقدیم که بهترین امکانات باید در خوزستان باشد. مهرداد بذرپاش سه شنبه شب در نشست ستاد اربعین مرز چذابه اظهار کرد: چهار بانده شدن مسیر ۱۱۵ کیلومتری اهواز به چذابه اتفاق خوبی بوده و نشان می‌دهد که در دولت سیزدهم به اندازه هشت سال کار شده است.
وی افزود: لکه گیری ۲۲۰ کیلومتر راه، خط کشی معابر، جدا کننده‌های میانی، نصب علائم و روشنایی معابر و رفع ۲۲ نقطه حادثه خیز اتفاقات خوبی است که در یکی، ۲ سال اخیر صورت گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی وسعت احداث سایبان در مرزهای کشور را نسبت به سال قبل، ۲ برابر عنوان کرد و گفت: همچنین مسیر ایلام به سمت مرز مهران نسبت به سال های قبل بهتر شده و باعث امنیت بیشتر سفر می‌شود. خوشبختانه امسال، شاهد اتفاقات خاصی در مسیر منتهی به پایانه ها نبودیم و رفت و آمد زائران به خوبی انجام شده است.
وی اولویت مسیر طریق الحسین را تکمیل پل سابله دانست که باید ظرف یک‌ماه آینده تمام شود افزود: همچنین تکلیف ۲ پل دیگر در این مسیر باید تا پایان سال مشخص شود.
بذرپاش گفت: جدا کننده مسیر، نصب نیوجرسی و روشنایی برخی معابر به ویژه در مناطق روستایی باید هر چه سریعتر انجام شود تا مسیر طریق الحسین از ایمنی کافی برخوردار باشد.
وی به ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد زائران اشاره کرد و گفت: امیدواریم سایر دستگاه ها در بحث ناوگان حمل و نقل کمک‌ کرده و از این بابت مشکلی نداشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ناوگان ریلی و هواپیمایی استان خوزستان تا پایان سال افزایش خواهد یافت و معتقدیم که باید بهترین امکانات در خوزستان باشد. تلاش می کنیم عقب ماندگی ‌های استان در همه شاخص ها را جبران کنیم.
گفتنی است مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.