رییس جمهور روحانی:اهل غیرتیم نه غارت/ اخلاق و اعتدال را حتی در دفاع فراموش نمی کنیم

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه صنعت دفاعی و آموزش نظامی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای بازدارندگی و دفاع است، اظهار داشت که قصد دخالت، سلطه و تجاوز به کشوری و غارت منابع دیگران را نداریم و اهل غیرت هستیم نه غارت.حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز (یکشنبه) درمراسم روز صنعت دفاعی در جمع […]

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه صنعت دفاعی و آموزش نظامی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای بازدارندگی و دفاع است، اظهار داشت که قصد دخالت، سلطه و تجاوز به کشوری و غارت منابع دیگران را نداریم و اهل غیرت هستیم نه غارت.حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز (یکشنبه) درمراسم روز صنعت دفاعی در جمع مدیران این صنعت در نخستین روز از هفته دولت افزود: نه قصد دخالت در کشوری، نه قصد سلطه بر کشوری و نه قصد تجاوز به کشوری را داریم و نه می خواهیم منابع دیگران را غارت کنیم. ما اهل غیرت هستیم نه غارت. ما نمی خواهیم منابع و منافع دیگران را غارت کنیم.

81284050-5903126

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: ما در برابر تهدید و طراحی دشمن در برابر استقلال کشورمان دست روی دست نمی گذاریم اما حتی در دفاع، اخلاق و اعتدال را فراموش نمی کنیم.وی اضافه کرد: ما در عین حال که دربرابر متجاوزان می ایستیم، تعدی، ظلم و اجحاف را حتی در میدان جنگ روا نمی دانیم.

** اهل تجاوز نیستیم/قدرت دفاعی ما به نفع همسایگان و کشورهای اسلامی است نه علیه آنها

رییس جمهوری تاکید کرد: قدرت دفاعی ما هرگز برای تجاوز به هیچ کشوری حتی یک کشور ضعیف نخواهد بود. ما اهل تجاوز نیستیم.روحانی گفت: همسایگان ما بدانند اگر در صنعت دفاعی توانمند شویم، تنها برای امنیت خودمان نیست بلکه برای امنیت کل منطقه است.رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: قدرت دفاعی ما علیه دوستان و همسایگان و کشورهای اسلامی نخواهد بود بلکه به نفع آنها خواهد بود.

** به دنبال رقابت تسلیحاتی نیستیم/ برای دفاع از خودمان از کسی اجازه نمی گیریم

رییس جمهوری همچنین اظهار داشت: ما به دنبال رقابت تسلیحاتی نیستیم اما برای دفاع از خودمان هرچه لازم بدانیم، تصمیم می گیریم و از کسی اجازه نمی گیریم.