“جبهه سوم” موجودیت خود را اعلام نکرده است

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، گفت: شکل گیری جبهه های سیاسی حتما باید به اطلاع این کمیسیون برسد، تاکنون جبهه ای به نام “جبهه سوم” موجودیت خود را اعلام نکرده است.«حمید ملانوری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره اعلام موجودیت ائتلافی تحت نام “جبهه سوم” اظهار داشت: شکل گیری چنین […]

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، گفت: شکل گیری جبهه های سیاسی حتما باید به اطلاع این کمیسیون برسد، تاکنون جبهه ای به نام “جبهه سوم” موجودیت خود را اعلام نکرده است.«حمید ملانوری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره اعلام موجودیت ائتلافی تحت نام “جبهه سوم” اظهار داشت: شکل گیری چنین جبهه هایی حتما باید به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برسد و تاکنون ائتلافی به نام “جبهه سوم” موجودیت خود را اعلام نکرده است.

وی اضافه کرد: در صورتی که موجودیت آنها به اطلاع ما برسد و کمیسیون رسما اعلام کند، آن جبهه یا ائتلاف می تواند در عرصه سیاسی و انتخاباتی فعالیت کند. بنابراین فعالیت خارج از این سازوکار قانونی نیست.مدیرکل سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: تا این لحظه فقط ۵ جبهه فعالیت خود را به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب رسانده که به شکل قانونی می توانند در سطح کشور یا استان خود فعالیت سیاسی و انتخاباتی انجام دهند.ملانوری ادامه داد: جبهه مردمی نیروی های انقلاب اسلامی (جمنا)، جبهه هماهنگی اصلاحات، جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی، جبهه رفاه، پیشرفت و عدالت جبهه ها و ائتلاف هایی هستند که موجودیت و شروع فعالیت خود را به اطلاع کمیسیون رسانده و در گستره ملی برای زمانی نامحدود فعالیت خواهند کرد. جبهه اصولگرایان استان قم نیز در گستره استانی اعلام حضور کرده و مدت فعالیت خود را مدت یک سال معین کرده است.

ملانوری یادآور شد: جز پنج جبهه ذکر شده هیچ ائتلاف و جبهه دیگری به اطلاع کمیسیون نرسیده است. کمیسیون از حضور و فعالیت گروه های مختلف استقبال می کند و هیچ منع و محدودیت قانونی برای احزاب و حضور آنها در عرصه فعالیت سیاسی وجود ندارد.وی خاطرنشان کرد: جبهه حتما باید متشکل از احزاب قانونی و دارای پروانه باشد در غیر این صورت فعالیتش غیر قانونی است.مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: اگر جبهه ای موجودیت خود را اعلام نکند و تشکل هایی که آن را به وجود آورده اند فاقد پروانه فعالیت باشند قانون فعالیت احزاب و جمعیت ها مجازت هایی را برای آنها در نظر گرفته است. احزاب و تشکل هایی که این قوانین را رعایت نکنند مشمول تخلف هستند. در صورت مشاهده فعالیت آنها در کمیسیون مطرح می شود و مجازات متناسب با تخلف را اعلام و اعمال می شود.