رشد ۱۸ تا ۳۹ درصدی قیمت سیمان طی ۳ هفته

بررسی قیمت‌ها در بازار سیمان نشان می‌دهد که برخلاف مرداد که روند نزولی بر بازار سیمان حاکم بود، قیمت‌ سیمان نسبت به سه هفته قبل افزایش یافته است. بر این اساس روز گذشته قیمت هر پاکت سیمان درب کارخانه‌های مختلف بین ۴۶ هزار تا ۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود که نسبت به سه هفته […]

بررسی قیمت‌ها در بازار سیمان نشان می‌دهد که برخلاف مرداد که روند نزولی بر بازار سیمان حاکم بود، قیمت‌ سیمان نسبت به سه هفته قبل افزایش یافته است.

بر این اساس روز گذشته قیمت هر پاکت سیمان درب کارخانه‌های مختلف بین ۴۶ هزار تا ۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود که نسبت به سه هفته پیش بین ۹۰۰۰ تا ۲۱ هزار تومان، معادل حدود ۱۸ تا ۳۹ درصد، افزایش یافته است. البته این افزایش قیمت عمدتا مربوط به کارخانه‌های تهران و البرز است و در مورد سایر استان‌ها قیمت در اکثر موارد ثابت بوده است.

هیئت وزیران سرانجام از مصوبه افزایش سقف قیمت خوراک گاز که در اردیبهشت‌ماه به آن رای داده و بورس را ریزشی کرده بود، عقب‌نشینی کرده و نرخ خوراک را به فرمول بازگردانده است؛ برخی معتقدند که اکنون کف قیمت خوراک گاز برای صنایع پتروشیمی پنج هزار تومان تعیین شده اما برخی تحلیلگران بازار سرمایه این برداشت را اشتباه توصیف کرده و معتقدند که این فرمول برای قیمت گاز، کف تعیین نکرده است.

دبیر انجمن سیمان هم گفته که برای نرخ خوراک یک بازه قیمتی مصوب شده و نه یک قیمت مشخص و به همین دلیل هنوز مشخص نیست نرخ گاز صنایع سیمان چقدر خواهد بود؛ بنابراین از شرکت گاز درخواست شده که قیمت خوراک و گاز را اعلام کنند. بر این اساس به نظر می‌رسد بلاتکلیفی نرخ گاز صنایع منجر به بلاتکلیفی بازار و رشد قیمت‌ها شده باشد.