کشاورز شعیبیه دردها دارد درمانگر کجاست؟

شعیبیه ی شوشتر بزرگترین بخش جنوبی شهرستان شوشتر با ۵۸ روستای تابعه و قطب تولیدات کشاورزی من جمله گندم و سبزی وصیفی جات. کشاورزان شعیبیه از بزرگترین تولیدکننده های گندم منطقه اند که سالانه دهها هزار تن از این محصول را روانه مراکز خرید و سیلوهای استان می کنند. با این همه خدماتی که کشاورز […]

شعیبیه ی شوشتر بزرگترین بخش جنوبی شهرستان شوشتر با ۵۸ روستای تابعه و قطب تولیدات کشاورزی من جمله گندم و سبزی وصیفی جات. کشاورزان شعیبیه از بزرگترین تولیدکننده های گندم منطقه اند که سالانه دهها هزار تن از این محصول را روانه مراکز خرید و سیلوهای استان می کنند.

با این همه خدماتی که کشاورز شعیبیه به منطقه داشته است از کدام درد آنها آگاهید؟ که اگر آگاهید و کاری نمی کنید وامصیبتا. کشاورز شعیبیه همان کشاورزی است که اگر دست رنجش از کشاورزی نباشد زیبایی بازار شوشتر و بوی دلنشین آن و قوت غالب سفره هایتان نیز نخواهد بود و دریغ. از کدام درد آنها بگویم از سیل۹۵ و عدم تحقق وعده ها و عدم وصول خسارات به دست کشاورز از نبود یا کمبود بذر گندم هنگامه ی کاشت و یا از عدم قدرت خرید کود موردنیاز برای کاشت محصولاتی چون گندم و ‌آیا بدون کود دهی به زمین تناژ محصول کشاورز شعیبیه بالا خواهد بود؟؟؟

چرا بر روی عرضه ی اصولی و کافی کود با قیمت مناسب و متعارف برای کشاورزان نظارتی وجود ندارد؟؟ بعضی از کشاورزان به دلیل هزینه های بالای شخم زدن و نداشتن ادوات و ماشین آلات کشاورزی کشت پاییزه ی خود را انجام نداده اند و بعضی دیگر از کشاورزان حتی برای تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی خود با مشکل روبه رو هستند و مسئولان حمایت های خود را از آنها دریغ کرده اند. میدانیم در منطقه مشکل اصلی بیکاری است و تنها منبع درآمد خیل عظیمی از مردم شریف و عزیز شعیبیه همین کشاورزی است حمایت های مسئولان کجا جا مانده است؟؟مگر همین مردم ولی نعمتان مسئولان نیستند؟