تحریم های آمریکا و حکایت معروف شهید همت؛ بین همه شرکت های موفق ایرانی، چرا فولاد خوزستان؟!

محمد جامعی : در واکنش به حمله بی سابقه و غرورآفرین سپاه پاسداران به سرزمین های اشغالی، حاکمیت خودخوانده اسرائیل این روزها در تشویش و التهاب به سر می برد و در بروز واکنشی موثر درمانده است. حملات سپاه، مهم‌ترین پیامش شکستن پروپاگاندای گنبد آهنین بود تا رژیم صهیونیستی به چشم خود ببیند اگر بار […]

محمد جامعی : در واکنش به حمله بی سابقه و غرورآفرین سپاه پاسداران به سرزمین های اشغالی، حاکمیت خودخوانده اسرائیل این روزها در تشویش و التهاب به سر می برد و در بروز واکنشی موثر درمانده است.

حملات سپاه، مهم‌ترین پیامش شکستن پروپاگاندای گنبد آهنین بود تا رژیم صهیونیستی به چشم خود ببیند اگر بار دیگر چشم طمعی به این آب و خاک داشته باشد موشکهای محصول دوران تحریم، از قلب دفاع چندلایه و کنسرسیومی اسرائیل عبور می کند و دقیقا به اهدافی در قلب این رژیم اصابت می کند.
آمریکایی ها که شاید باور نمی کردند جلوی چشم آنها چنین اتفاقی روی بدهد، برای کاهش آلام اسرائیلی ها و فشار بر ایران، روی به حربه ی کهنه و تجربه شده تحریم های اقتصادی آوردند.

شرکت فولاد خوزستان نامی است که در تحریم های اخیر بیش از هر چیز دیگری نامش جلب توجه کرده است.فولاد خوزستان در سالهای اخیر به نماد خودباوری و خودشکوفایی اقتصادی در کشورمان تبدیل شده که در دوران تحریم و با وجود چالش ها و دشواری های مختلف داخلی و خارجی مانند محدودیت انرژی، عوارض صادراتی و وجود رقبای قدرتمند خارجی توانسته است چراغ تولید و توسعه را در کشور روشن نگه دارد و به الگویی از پیشرفت و توسعه با چاشنی بومی سازی تبدیل شود.

افزایش صادرات و ارزآوری برای کشور علیرغم تحریم ها و ایفای نقش مهم و بی بدیل در اقتصاد کلان کشور و در اختیارگرفتن بیشترین سهم در صادرات غیرنفتی، فولاد خوزستان را به پیشران امیدآفرینی و خودکفایی کشور تبدیل نموده است. یکه تازی در تامین بازار شمش فولادی ایران، تحقق بلندپروازی ها در عرصه تولید و توسعه که در راه اندازی کارخانه فولادسازی شادگان و افتتاح مگامدول زمزم۳ تجلی یافت، بومی سازی چندین هزار قطعه استراتژیک صنعت فولاد با کمک شرکت های دانش بنیان برای اولین بار در ایران و حتی جهان، همگی نشان داد که با میدان دادن به جوانان تحصیلکرده و مهندسان و متخصصان کشورمان می توان تحولات بزرگ و ماندگاری را بدون حضور حتی یک کارشناس خارجی رقم زد.

تحریم شرکت فولاد خوزستان از این حیث جنبه نمادین هم دارد که دشمن، بزرگترین خطر را استقلال و خودشکوفایی اقتصادی می داند.
در چنین شرایطی همه مسئولان کشور می بایست خط مقدم تولید کشور را پشتیبانی کنند. رفع محدودیت های انرژی برای صنعت فولاد مساله ای است که مسئولان برق و گاز کشور و استان می بایست به آن توجه کنند و در برابر تحریم های امریکا، نقش ملی و انقلابی خود را ایفا کنند.

ضمن آنکه قلم ها و قدم هایی که رسالتی جز تضعیف و دلسردی رزمندگان اقتصادی کشور برای خود تعریف نکرده بودند حالا دیگر باید بدانند دشمن کجا را هدف گرفته است.

شهید همت می گفت؛ هر موقع در مناطق جنگی راه را گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را میکوبد همان جبهه خودی است.
تکلیف روشن است و آنانکه دل در آبادانی و سرافرازی این آب و خاک عزیز دارند می بایست در هر موقعیت و کسوتی که هستند سنگرها را در حمایت از خط مقدم جنگ اقتصادی پر کنند و رو به سوی دشمن تیر بزنند. مرزها از این بعد روشن تر می شود.