آیت الله حیدری :اظهارات کلانتری دروغ محض است/ اگر آب اضافه است چرا هورالعظیم و تالاب شادگان خشک شده‌اند؟

امام جمعه موقت اهواز گفت: کلانتری هم در نامه محرمانه و هم در مصاحبه با مطبوعات دروغ محض گفت و این اظهارات یا ناشی از بی اطلاعی و یا اهداف سوء دیگری است.آیت الله محسن حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور به خوزستان و اقدامات […]

امام جمعه موقت اهواز گفت: کلانتری هم در نامه محرمانه و هم در مصاحبه با مطبوعات دروغ محض گفت و این اظهارات یا ناشی از بی اطلاعی و یا اهداف سوء دیگری است.آیت الله محسن حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور به خوزستان و اقدامات دولت در این استان اظهار کرد: از اقدامات خوب دولت تشکر می‌کنیم و در این سفر آیت الله موسوی جزایری نکات درست و به حقی درباره حق خوزستان، معضلات نیشکر و سنگ‌اندازی‌های دولت در استخدامی‌ها گفتند که از این اظهارات حکیمانه و دلسوزانه وی تشکر و حمایت کنیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اظهارات غیرمسئولانه و غیرکارشناسی درباره آب خوزستان مطرح کرد، گفت: وی هم در نامه محرمانه و هم در مصاحبه با مطبوعات دروغ محض گفت که این اظهارات یا ناشی از بی اطلاعی وی و یا اهداف دیگری است. اگر آب اضافه است چرا وزارت نیرو اجازه برداشت آب برای ۲۲۹ هزار هکتار طرح مقام معظم رهبری را نداده است؟

وی افزود: اگر آب خوزستان اضافه است چرا سازمان آب و برق اجازه برداشت آب برای کشاورزی در تابستان را نمی‌دهد؟ اگر آب اضافه است چرا هورالعظیم و تالاب شادگان خشک شده‌اند؟ اگر آب اضافه در خوزستان وجود دارد چرا ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع خوزستان به کانون ریزگرد تبدیل شده‌اند؟ چراهای دیگری هم وجود دارد و به همین دلیل اظهارات این مقام مسئول غیر مسئولانه است و وی باید از مردم خوزستان عذرخواهی کند.

آیت الله حیدری اظهارات کلانتری را توهین به خوزستان دانست و گفت: برخی از مسئولان مکرر می‌گویند که آب منتقل شده فقط برای آشامیدنی است، اما همه می‌دانند که این دروغ محض است و چند برابر میزان شرب برای شلتوک کاری، صنعت و کشاورزی منتقل کرده‌اند.وی افزود: در همه دنیا صنایع فولاد کنار دریا و رودخانه احداث می‌شوند اما در ایران آقایان صنایع فولاد را در استان‌های مرکزی و کویری احداث کرده‌اند و جالب اینکه فضای سبز یکی از این شهرها دو برابر اهواز است. نباید درباره انتقال آب دروغ بگویند و متأسفانه وزارت نیرو چشم بر این حقایق بسته و خواب‌های بدی برای آب خوزستان دیده‌اند.

آیت الله حیدری با اشاره به منابع نفتی و کشاورزی خوزستان گفت: اگر مدیریت منابع به درستی انجام شود، فقط از خوزستان می‌توان دو برابر غذای مورد نیاز کشور را تولید کرد و به همین دلیل نمی‌توان خوزستان را مانند دیگر استان‌ها دید.وی گفت: امیدواریم با بصیرت مردم و وحدت مسئولان و کارشناسان هیچ دولت و وزارت‌خانه‌ای نتواند این اهداف خطرناک را عملی کند و ما شاهد آینده‌ای امید بخش برای کشور و خوزستان باشیم.