انجمن خرمای خوزستان تشکیل می شود

ایجاد انجمن خرمای خوزستان در نشست انجمن خرمای ایران با حضور مسئولان انجمن خرمای کشور و استان های خرماخیز تصویب شد. محسن رشید فرخی، رئیس انجمن خرمای ایران، چهارشنبه در نشست انجمن خرمای ایران در سرسرای جلسات گیت بوستان اهواز، ٢٤ آبان را زمان برگزاری انتخابات برای تشکیل انجمن خرمای خوزستان تعیین کرد. وی افزود: […]

ایجاد انجمن خرمای خوزستان در نشست انجمن خرمای ایران با حضور مسئولان انجمن خرمای کشور و استان های خرماخیز تصویب شد. محسن رشید فرخی، رئیس انجمن خرمای ایران، چهارشنبه در نشست انجمن خرمای ایران در سرسرای جلسات گیت بوستان اهواز، ٢٤ آبان را زمان برگزاری انتخابات برای تشکیل انجمن خرمای خوزستان تعیین کرد.

82248260-71053533

وی افزود: در انجمن خرمای خوزستان که در سه شعبه اهواز، خرمشهر و آبادان تشکیل می شود، تمام شرایط انجمن بر اساس اساسنامه انجمن خرمای ایران اجرا خواهد شد و سه نماینده به انجمن خرمای ایران معرفی می شوند.

همچنین در این نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز اظهار کرد: پیشنهاد تشکیل انجمن خرمای خوزستان از سال گذشته ارائه شد اما متاسفانه با مخالفت برخی افراد مواجه شد. شهلا عموری با بیان اینکه ایجاد، حفظ و حمایت از تشکل ها از وظایف اتاق بازرگانی است، افزود: هر موضوع و بحثی باید به صورت تخصصی بررسی شود و به دست متخصصان آن امر سپرده شود.

عموری ادامه داد: بزرگترین اشتباه ما در بحث تولید و صادرات این است که تولید کنندگان و صادرکنندگان در مقابل هم قرار می گیرند در حالی که اگر در کنار یکدیگر باشند می توانند مطالبه گر شوند. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با ابزار تاسف از اینکه در بحث خرما از سایر استان های کشور عقب هستیم، بیان کرد: باید از الگوی سایر استان ها استفاده کنیم و صادرات خرمای خوزستان را رونق دهیم.

عموری ادامه داد: در این مسیر باید تعصب را کنار بگذاریم و با تشکیل انجمن بتوانیم یکصدا نیازهای این بخش را مطالبه کنیم. در این نشست روسای انجمن خرمای استان های کرمان، بوشهر، بندرعباس، شیراز و سیستان و بلوچستان برای تشکیل انجمن خرمای خوزستان راهکار و پیشنهادهای خود را ارائه دادند.