طوفان خاک مدارس 6 شهرستان در خوزستان را تعطیل کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از تعطیل شدن مدارس همه مقاطع در شش شهرستان خوزستان در نوبت عصر روز سه شنبه به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار خبر داد. هاشم بالدی سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: مدارس نوبت عصر در شهرستان های اهواز، باوی، حمیدیه، کارون، هویزه و دشت آزادگان […]

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از تعطیل شدن مدارس همه مقاطع در شش شهرستان خوزستان در نوبت عصر روز سه شنبه به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار خبر داد. هاشم بالدی سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: مدارس نوبت عصر در شهرستان های اهواز، باوی، حمیدیه، کارون، هویزه و دشت آزادگان تعطیل هستند.

02

وی افزود: تعطیلی مدارس به دلیل بالا رفتن غلظت آلودگی هوا و شدت گرد و غبار در این مناطق اعلام شده است. توفان گرد و غبار از شنبه بیشتر مناطق خوزستان را در بر گرفته است. غلظت میزان ذرات معلق در هوا در ساعت 11 روز سه شنبه 10 برابر حد مجاز اعلام شد. روز شنبه مدارس نوبت عصر در هشت شهرستان تعطیل اعلام شد و دوشنبه نیز با پیش بینی شدیدتر شدن گرد و غبار مدارس، دانشگاه ها و ادارات در 15 شهرستان تعطیل اعلام شد. اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس همیشه با اعتراض اولیای دانش آموزان روبه رو بوده است. قرار بود ستاد بحران استانداری خوزستان عصر دوشنبه برای تعطیلی مدارس در روز سه شنبه تصمیم گیری کند. غلظت آلودگی هوا در روز شنبه تا 66 برابر حد مجاز در اهواز و آبادان رسیده بود. دوشنبه میزان آلودگی هوا در اهواز به هفت برابر حد مجاز رسید.