خانچی خبر داد؛ جهت صدور سند مالکیت برای اراضی واقع در محلات بازآفرینی شهری تا پایان ۱۴۰۲مهلت باقی است

جهت صدور سند مالکیت برای اراضی واقع در محلات بازآفرینی شهری(سکونت های غیر رسمی) تا پایان ۱۴۰۲مهلت باقی است.شورای سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز امروز در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد. در ابتدای این جلسه خانچی با اشاره به صدور اسناد محلات بازآفرینی شهری در سراسر استان افزود : […]

جهت صدور سند مالکیت برای اراضی واقع در محلات بازآفرینی شهری(سکونت های غیر رسمی) تا پایان ۱۴۰۲مهلت باقی است.شورای سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز امروز در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه خانچی با اشاره به صدور اسناد محلات بازآفرینی شهری در سراسر استان افزود : جهت اخذ سند مالکیت رسمی طبق دستورالعمل اجرایی بند (م) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال۱۴۰۲ کل کشور تا پایان ۱۴۰۲مهلت باقی است.

وی افزود: اراضی که مالکیت اصلی آن مربوط به دولت است واقع در محدوده سکونتگاههای غیر رسمی مصوب که در مالکیت وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن) شرکت بازآفرینی شهری ایران که توسط اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی قبل از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۳۹۴ تصرف و در آن بنا احداث و در حال بهره برداری می باشد.
وی افزود : متقاضی یا همسر وی در حال حاضر فاقد مسکن بوده و از دولت یا موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی زمین یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشند. و همچنین هریک از متصرفین صرفا نسبت به یک زمین امکان بهره مندی را دارند. و همچنین بنای احداثی با طرح های مصوب شهری باید مطابقت داشته باشد.

خانچی در ادامه به مزایای دریافت سند اشاره کرد و افزود: افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی ، امکان صدور پروانه و پایانکار ، تعریض و بهسازی معابر و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی به هنگام زلزله و آتش سوزی و همچنین امکان استفاده از سند به عنوان وثیقه برای دریافت وام نوسازی مسکن ، امکان افزایش سرمایه گذاری در محله و امنیت در مالکیت واحد مسکونی و ایجاد حس تعلق خاطر به محیط

خانچی در پایان به مراحل ثبت نام کرد و افزود جهت پیش ثبت نام به سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس http://facility.udrc.ir مراجعه نمایند. و احتمال این وجود دارد که این فرصت تمدید نگردد.