گام امیدآفرین لوله‌سازی اهواز با احیای یک کارخانه

احیای کارخانه اسپیرال لوله‌سازی اهواز از جمله اقدامات صنعتی به شمار می‌رود که در دولت سیزدهم به ثمر نشست که می‌توان آن را گامی امیدآفرین و الگویی جهادی برای حرکت و پیشرفت رو به جلو در دیگر حوزه‌ها قلمداد کرد. با روی کار آمدن دولت سیزدهم، فعال کردن صنایع تعطیل و نیمه تعطیل، راه‌اندازی خطوط […]

احیای کارخانه اسپیرال لوله‌سازی اهواز از جمله اقدامات صنعتی به شمار می‌رود که در دولت سیزدهم به ثمر نشست که می‌توان آن را گامی امیدآفرین و الگویی جهادی برای حرکت و پیشرفت رو به جلو در دیگر حوزه‌ها قلمداد کرد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، فعال کردن صنایع تعطیل و نیمه تعطیل، راه‌اندازی خطوط تولید متوقف شده به عنوان عوامل مهمی در رشد اقتصادی کشور، ارز آوری، اشتغال‌زایی و توسعه بیش از پیش تجارت و صنایع پایین دستی مورد توجه جدی شخص رییس جمهور و هیات دولت قرار گرفت.

کارخانه اسپیرال لوله‌سازی اهواز از جمله صنایعی بود که طی سالیان گذشته گَرد توقف و خاموشی بر آن نشسته بود. این کارخانه از سال ۱۳۹۲ تاسیس و فعالیت خود را شروع کرد اما در سال ۱۳۹۸ به دلایلی متوقف شد.

کارخانه اسپیرال وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری است و تولیدات آن در صنعت نفت، آب و کشاورزی کاربرد دارد. لوله‌های ۲۴ و ۱۰۰ اینچ برای نخستین بار از این کارخانه تولید شد و کشور را از واردات این نوع کالا بی نیاز می‌کرد از این رو احیای این کارخانه که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوله در خاورمیانه با بیش از ۵۵ سال تجربه در زمینه‌ی تولیدِ لوله‌های فولادیِ نفت، گاز، پتروشیمی و آب است در دستور کار متولیان اقتصادی دولت سیزدهم قرار گرفت و در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ با توان جوانان متخصص و کاردان ایرانی مجددا راه اندازی شد تا بارقه‌های امید را نه فقط برای خوزستان بلکه کل کشور روشن و روشن‌تر کند.

رییس کارخانه اسپیرال شرکت لوله‌سازی اهواز می‌گوید: ظرفیت این کارخانه با اقدامات انجام شده تا چهار برابر افزایش یافته است و برنامه‌ریزی شده تا این ظرفیت را به بالغ بر ۱۰۰ هزار تن برسانیم.

عباس گندمی با اشاره به اهمیت تولید لوله‌های آب این کارخانه با توجه به موقعیت و شرایط اقلیمی کشور توضیح می‌دهد: آب به عنوان مایه حیات یکی از نیازهای اساسی کشور در حوزه‌های مختلف از جمله شرب، کشاورزی و صنعت به شمار می‌رود.

وی افزود: تولید داخلی لوله آب، کمک شایانی برای کمک به اقتصاد کشور و جلوگیری از واردات می‌کند و گام بزرگی در راستای اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

رییس کارخانه اسپیرال با اشاره به انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به نیازهای مطرح شده برای برخی پروژه‌ها بازار خوبی در آینده برای لوله‌های آب مد نظر است که برنامه‌ریزی برای دستیابی به این چشم‌انداز اقتصادی شرکت در حال انجام است.

وی در بخش دیگر سخنان خود روش تولید لوله‌های اسپیرال را از مزایای متفاوتی برخوردار دانست و به نوآوری در تجهیزات و جوشِ SAWH در این کارخانه اشاره کرد.

گندمی در ادامه وجود خط ریلی را یکی از عوامل مهم در حمل و نقل آسان تولیدات کارخانه برشمرد که در کاهش هزینه و افزایش سرعت انتقال تاثیر به سزایی دارد

مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز نیز افزایش تولید و سبدمحصولات و درآمدزایی برای شرکت، پایداریِ شغل و کاهش بیکاری، افزایش رقابت در بازار، افزایش فرصت‌های صادراتی و درآمد ارزی، توسعه صنعت و اقتصاد منطقه و در نهایت افزایش سطح زندگی جامعه‌ لوله سازی اهواز را از پیامدهای مثبت راه‌اندازی این واحد تولیدی می‌داند.

هوشنگ احمدی می‌گوید: در تولید لوله‌های این کارخانه از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته استفاده شده تا کیفیت بالا و اطمینان مشتریان از محصولاتِ تضمین شود.

راه اندازی کارخانه اسپیرال لوله سازی نمونه ای از اقدامات جهادی و شبانه‌روزی دولت مردمی بود تا نشان دهد با وجود توان و انگیزه داخلی می‌توان دست روی زانو گذاشت و از ظرفیت‌های داخلی کشور در جهت افزایش رفاه مردم کمال استفاده را کرد.

مردم امید خود را به تلاش‌های دولت گره زده‌اند و امیدوارند تا چنین اتفاقاتی بیش از پیش پیشرفت ایران، پیشرفت خوزستان و سربلندی نام کشور عزیزمان در سراسر دنیا رقم بزند.

 

#تیم_شهید_علی_هاشمی
#پیشرفت_خوزستان
#پیشرفت_ایران
#لیگ_رسانه_امید