انعقاد ۲۰ میلیون دلار قرارداد بین پتروشیمی بندر امام (ره) و دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام (ره) از انعقاد ۲۰ میلیون دلار قرارداد با دو شرکت دانش‌بنیان خبر داد.دومین رویداد پتروفن با شعار «مسیر نوآوری پتروشیمی» از ۱۲ تا ۱۴ آذرماه ۱۴۰۲ با حضور مدیران ارشد صنعت پتروشیمی کشور در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.سپهدار انصاری نیک، مدیرعامل پتروشیمی بندر امام(ره) در حاشیه این رویداد گفت: رویداد […]

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام (ره) از انعقاد ۲۰ میلیون دلار قرارداد با دو شرکت دانش‌بنیان خبر داد.دومین رویداد پتروفن با شعار «مسیر نوآوری پتروشیمی» از ۱۲ تا ۱۴ آذرماه ۱۴۰۲ با حضور مدیران ارشد صنعت پتروشیمی کشور در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.سپهدار انصاری نیک، مدیرعامل پتروشیمی بندر امام(ره) در حاشیه این رویداد گفت: رویداد پتروفن فرصتی ارزشمند برای شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های پتروشیمی است تا بتوانند با یکدیگر آشنا شوند و زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی کنند.

وی با اشاره به تبدیل شدن تفاهم‌های همکاری به قرارداد، افزود: پتروشیمی بندر امام در زمینه‌های مختلف از جمله کاتالیست، تجهیزات، ماشین‌آلات و مواد اولیه با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری می‌کند و در سه ماهه اخیر دو قرارداد بزرگ با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در زمینه ساخت کاتالیست به ارزش بیش از ۲۰ میلیون دلار منعقد کرده‌ است.

انصاری نیک، داخلی‌سازی کاتالیست‌ها را از دیگر دستاوردهای دانشمندان داخلی برشمرد و افزود: بندرامام یکی از مشتریان شرکت‌های کاتالیست‌ساز است. در خصوص کاتالیست‌ها در سه ماهه اخیر دو قرارداد بزرگ با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی داشتیم که ارزش این قراردادهای ساخت کاتالیست بیش از ۲۰ میلیون دلار است. در واقع ما حمایت‌کننده شرکت‌های ساخت کاتالیست هستیم و خود ما مستقیما برای ساخت کاتالیست اقدام نمی‌کنیم. کار ما ساخت محصولات پتروشیمی است، ولی از شرکت‌های سازنده کاتالیست حمایت می‌کنیم.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، مدیرعامل پتروشیمی بندر امام از دانش‌بنیان شدن یکی از شرکت‌های تابعه خبر داد و خاطرنشان کرد: این شرکت برنامه‌ریزی بلندمدتی برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و یکی از برنامه‌های ما این است که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خود را به عنوان شرکت دانش‌بنیان معرفی کنیم تا به‌عنوان متولی حوزه دانش و پتروفن فعالیت کند.