آیت الله حیدری : پیشرفت چشمگیر بانوان ایران اسلامی در همه زمینه‌ها، یکی از برکات دفاع مقدس است

پیشرفت چشمگیر بانوان ایران اسلامی در همه زمینه‌ها، یکی از برکات دفاع مقدس است. مراسم نواختن زنگ آغاز سال  تحصیلی جدید با سخنرانی آیت‌الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و با حضور مسئولین اداره آموزش و پرورش، معلمان و دانش‌آموزان، شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲، در دبیرستان دخترانه ریحانه منطقه پادادشهر […]

پیشرفت چشمگیر بانوان ایران اسلامی در همه زمینه‌ها، یکی از برکات دفاع مقدس است. مراسم نواختن زنگ آغاز سال  تحصیلی جدید با سخنرانی آیت‌الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و با حضور مسئولین اداره آموزش و پرورش، معلمان و دانش‌آموزان، شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲، در دبیرستان دخترانه ریحانه منطقه پادادشهر اهواز برگزار شد.

آیت‌الله حیدری ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال نوی تحصیلی و هفته دفاع مقدس با اشاره به اهمیت بسیار زیاد این دو رویداد و تقارن آنها باهم بیان داشت: تنها چیزی که انسان را نسبت به باقی مخلوقات خداوند متمایز میکند، داشتن قابلیت های فراگیری علم، اندیشه و انتخاب است. اگر انسان در جهت فراگیری علم قدم بردارد، متعالی میشود و به لقب اشرف مخلوقات دست میابد اما اگر باتوجه به داشتن عقل و استعداد در مسیر فراگیری علم حرکت نکند، از منزلت انسانی ساقط میشود.

وی در ادامه افزود: البته علم به تنهایی باعث تعالی نمیشود. هر انسانی برای رسیدن تعالی، نیاز به تهذیب، اخلاق و تربیت در کنار علم دارد.

نماینده مردم خوزستان در ادامه به شرح هدف‌های صدام و کشورهای غربی از آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی پرداخت و گفت: ایران اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، در آن زمان فکر نوی رهایی از استکبار، استعمار و ظلم و ستم با استفاده از رهنمودهای اسلامی را مطرح میکرد که این تفکر زنگ خطری بود برای حاکمانی مثل صدام و قدرت‌های استکباری و اذناب آنها.

وی در ادامه افزود: درست است که انقلاب اسلامی از لحاظ جغرافیایی به مرزهای کشورمان محدود میشود اما از لحاظ فکری، هیچ حد و مرزی برای آن وجود ندارت و به صورت جدی به افکار جوامع مختلف جهان وارد شده است. لذا صدام با اتکا به کشورهای مختلف، به هوای خود، میخواست با حمله به ایران در عرض چند روز کشورمان را تصرف کند. که البته با مقاومت بینظیر ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره)، رو به رو شد و طی ۸ سال جنگ نتوانست وجبی از خاک کشورمان را تصرف کند.

آیت‌الله حیدری در ادامه افزود: اگر دفاع مقدس نبود، اثری از اسلام، استقلال، آزادی، تحصیل، ایمان، پیشرفت و… باقی نمیماند. اکنون ملت ایران و علی الخصوص بانوان و دختران ایرانی به پیشرفت‌های بزرگی در زمینه های مختلف و در مقیاس جهانی دست پیدا کرده اند. این موضوع از آمار نسبت حضور بانوان در دانشگاه‌ها و مدارس بسیار واضح است. و این تنها یکی از برکات دفاع مقدس است.

وی در پایان به دختران دانش‌آموز تاکید کرد: دانش‌آموزان دختر پویا و پیشرفته که سنگرهای علم، ایمان و عفت را در مینوردند و به جلو حرکت میکنند، افتخار ملت ایران هستند . امروزه دختران ایران، به برکت انقلاب اسلامی با افتخار آفرینی ها در تمام زمینه‌ها، الگویی برای دختران جهان اند.