استاندار خوزستان بر ساماندهی حمل و نقل بین شهری تاکید کرد

مسافرکشی بین شهری با خودروی شخصی ممنوع است؛ پلیس با رانندگان متخلف برخورد کند.علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در نشست فعالین اقتصادی حوزه حمل و نقل استان که امروز چهارشنبه ٢٩ شهریورماه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شده بود؛ اظهار داشت: اربعین نمود کارحوزه حمل و نقل در استان بود و فعالان این […]

مسافرکشی بین شهری با خودروی شخصی ممنوع است؛ پلیس با رانندگان متخلف برخورد کند.علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در نشست فعالین اقتصادی حوزه حمل و نقل استان که امروز چهارشنبه ٢٩ شهریورماه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شده بود؛ اظهار داشت: اربعین نمود کارحوزه حمل و نقل در استان بود و فعالان این عرصه با تمام توان جمعیت بیش از یک و نیم میلیونی زائران اربعین را به سرمنزل مقصود رساندند؛ لذا از زحمات عزیزان فعال در حوزه حمل و نقل تشکر می کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به دغدغه های فعالان حمل و نقل از جمله گرانی لاستیک، لوازم یدکی و روغن در بازار عنوان داشت: همه دست ‌اندرکاران و مدیران با توجه به نقش بزرگی که عزیزان فعال حمل و نقل در استان ایفا می کنند باید نظارت و کنترل بیشتری برعرضه لوازم مورد نیاز این حوزه داشته باشد.

حسینی محراب حمل و نقل و توسعه آن را به‌عنوان یکی از اولویت ‌های استراتژیک در سیاست ‌های توسعه کشور دانست و بیان داشت: روزانه ٧ الی ٨ هزار کامیون و تریلی در مسیر بنادر مشغول تخلیه یا بارگیری هستند؛ حوزه حمل و نقل نقش بسزایی در توسعه کشوردارد و مبنای توسعه به شمار می رود.

وی افزود: همه تلاش خود را به کار می‌بندیم تا با توجه به پیشنهادات ارائه شده از جمله تشکیل تعاونی برای واردات لوازم یدکی ولاستیک را برای این عزیزان فراهم کنیم؛ اداره کل صمت پیگیری های لازم را در این زمینه به انجام برساند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در این جلسه تبادل اطلاعات خوبی میان مدیران دولتی و بخش تشکلات حمل و نقل شد که طرفین با سعه صدر مطالب مدنظرشان را مطرح و پاسخ های لازم را دریافت کردند.

حسینی محراب تصریح کرد: شهرداری و بخش خصوصی تعداد زیادی اتوبوس در اختیار دارند و بناست تا بیش از ١٠٠ اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اهواز افزوده شود؛ همچنین دستورات لازم جهت استفاده و فعالسازی ریل باس در حمل و نقل شهری به راه آهن داده شده است.

وی ابراز داشت: رقم بسیار خوبی به عنوان سهمیه اتوبوس در اهواز اختصاص داده شده است که تعدادی از آن‌ها دریافت شده و برایبخش دیگری همچنان در کارخانه به سر می برد اما فعال سازی اتوبوس های دریافتی در سیستم حمل و نقل شهری مشکل شهر اهوازرا برطرف خواهد کرد تا مورد استفاده مردم و دانش آموزان قرار گیرد.

استاندار خوزستان گفت: برای حمل و نقل شهرهای رامین و شیرین شهر نیز توصیه های لازم صورت گرفت تا مینی بوس و اتوبوس برای جابه‌جایی‌مردم در نظر گرفته شود تا با راه اندازی این خطوط مشکل حمل و نقل این مناطق برطرف شود.

حسینی محراب با اشاره به مسافرکشی هایی بین شهری که با خودرو شخصی انجام می شوند؛ اظهار داشت: بخش بین شهری بایدساماندهی شود و سواری هایی که می خواهند در خدمت ناوگان بین شهری قرار بگیرند باید استعلامات کاملی از سوی پلیس و سایردستگاه‌ های نظارتی داشته باشند و در سیستم ها شناسایی شوند در غیر این صورت ادامه فعالیت برای آنان ممنوع است و پلیس باید مانع از فعالیتشان شود.