پیام تسلیت آیت الله کعبی درپی فوت شاعر جوان حیدر حیدری بر اثر رسم غلط تیراندازی در مراسم عزاداری

درپی جان باختن حیدر حیدری شاعر جوان عرب بر اثر رسم غلط تیراندازی در مراسم فاتحه خوانی ، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان و عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری طی پیامی ضمن تسلیت این مصیبت جانکاه ، خواهان برخورد جدی با رسم غیرقانونی و غیرشرعی تیراندازی در مناسبت ها شد. پیام آیت […]

درپی جان باختن حیدر حیدری شاعر جوان عرب بر اثر رسم غلط تیراندازی در مراسم فاتحه خوانی ، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان و عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری طی پیامی ضمن تسلیت این مصیبت جانکاه ، خواهان برخورد جدی با رسم غیرقانونی و غیرشرعی تیراندازی در مناسبت ها شد. پیام آیت الله کعبی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون

با کمال تاسف بار دیگر رسم غلط تیراندازی هوایی در مراسم سوگواری در مناطق خوزستان ، حادثه ساز شد و این بار شاعر حماسی مرحوم اقای حیدر حیدری، حین اجرای برنامه قربانی جهل گردید و چند نفر مجروح شدند. متاسفانه تا کنون تذکرات خیرخواهانه مکرر بزرگان دین و عشائر و نیز اقدامات امنیتی پیشگیرانه کار ساز نشده است.همچنین گردهمائی های بزرگان عشایر و تعهد و میثاق برای از بین بردن این رسم ناروا موثر نبوده است.
در این زمینه با محکومیت شدید هرگونه تیراندازی خسارت بار در مراسم سوگواری، به عنوان وظیفه شرعی و از موضع خیر خواهی از همه عشایر غیور به ویژه جوانان تقاضا دارم برای حفظ خون مردم، این رسم خطرناک را برچینید و به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به طور اکید از برگزار کنندگان این گونه مراسم بخواهید از تیراندازی پرهیز نمایند.
انتظار از فراجا و نیروهای امنیتی برخورد قاطع قانونی و جمع آوری سلاح است.
با عرض تسلیت این مصیبت ناگوار به خانواده مرحوم و عشایر خوزستان و کلیه داغدیدگان و دعا برای گسترش عقلانیت و تحکیم پایه های آداب و اخلاق حسنه و گسترش اعراف پسندیده، از خدای متعال صبر جمیل و اجر جزیل برای اصحاب مصیبت و غفران و رضوان و رحمت واسعه الهی و شفاعت پیامبر و آل طاهرین را برای آن مرحوم مسالت می نمایم.بمنه وکرمه انه سمیع مجیب

۱۹/ ۶/ ۱۴۰۲
الاقل _ عباس کعبی
نماینده مردم شریف خوزستان در مجلس خبرگان رهبری