امانت معاون دادگستری خوزستان:کارگروه سلامت اجتماعی باهدف کاهش آسیب های اجتماعی راه اندازی شد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان از تشکیل کارگروه سلامت اجتماعی دردادگستری کل خوزستان باهدف کاهش آسیب های اجتماعی خبرداد. حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی’ با اشاره به اینکه این کارگروه عضو بامدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر می پذیرد. تصریح کرد: یکی از اهداف تشکیل این کارگروه، رصد و بررسی آسیب ها و مشکلاتی […]

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان از تشکیل کارگروه سلامت اجتماعی دردادگستری کل خوزستان باهدف کاهش آسیب های اجتماعی خبرداد. حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی’ با اشاره به اینکه این کارگروه عضو بامدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر می پذیرد. تصریح کرد: یکی از اهداف تشکیل این کارگروه، رصد و بررسی آسیب ها و مشکلاتی است که می تواند زمینه ساز جرایم باشد و همچنین برنامه ریزی برای پیشگیری و کاهش این آسیب ها از جمله اهداف و جرایم ناشی از آن است.وی بابیان اینکه نتیجه ی این اقدامات در شوراهای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ها مطرح و پیگیری می شود افزود: ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی در تمامی شهرستان ها به ریاست دادستان ها تشکیل شده است و به منظور پیشگیری در ابعاد مختلف، دادستان ها معاونان خود را معرفی کرده اند.

حجت الاسلام بهبهانی یادآورشد: از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از 10 شورای پیشگیری از وقوع جرم، به ریاست رؤسای دادگستری های استان تشکیل شده است.وی خاطرنشان کرد: این شوراها معضلات و مشکلات شهرستان را رصد و بررسی می کنند و برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی اقدام می کنند.حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی تصریح کرد: کارگروه های تخصصی فرهنگی- اجتماعی، وضعی- امنیتی- انتظامی، پژوهشی و همچنین کارگروه های تخصصی آموزش و پرورش در همه شهرستان ها تشکیل شده و یا در حال تشکیل است.وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم یک امر فراقوه ای است و اگر آن را به کار گیریم، نه تنها جامعه اصلاح می شود و زندان ها پر از زندانی نمی شود، بلکه بسیاری از آسیب های اجتماعی مانند طلاق و نزاع که زمینه ساز بروز جرایم هستند، به وقوع نمی پیوندد.معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان تصریح کرد: امروز پیشگیری از وقوع جرم به یک امر واجب در کشور تبدیل شده است و همگان باید در این زمینه کمک و برای آن فرهنگ سازی کنند.