آیت الله حیدری : شعائر الهی سلامتی معنوی و امنیت روحی انسان را تامین می کنند

خون امام حسین(ع)، بزرگترین چراغ راهنما و شعیره الهی است .مراسم افتتاح حسینیه شهید علی محمد قربانی با حضور آیت‌الله دکتر محسن حیدر، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خانواده شهید، اعضای هیئت رهروان شهادت و مردم ولایتمدار اهواز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در اهواز برگزار شد. آیت‌الله حیدری در ابتدا ضمن تبریک اعیاد […]

خون امام حسین(ع)، بزرگترین چراغ راهنما و شعیره الهی است .مراسم افتتاح حسینیه شهید علی محمد قربانی با حضور آیت‌الله دکتر محسن حیدر، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خانواده شهید، اعضای هیئت رهروان شهادت و مردم ولایتمدار اهواز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در اهواز برگزار شد.

آیت‌الله حیدری در ابتدا ضمن تبریک اعیاد رجبیه و دهه مبارک فجر با اشاره به آیه ای از قرآن در خصوص شعائر الهی گفت: شعائر الهی نشانه هایی هستند که انسان را به سمت خدا و معنویت راهنمایی میکنند و دقیقا وظیفه ای مانند علائم راهنمایی و رانندگی دارند.

وی در ادامه افزود: همانطور که علائم راهنمایی و رانندگی باعث حفظ جان و مال مردم میشوند، شعائر الهی سلامتی معنوی و امنیت روحی انسان را تامین میکنند.

نماینده مردم خوزستان با تاکید بر اینکه حسینیه‌ها از مهم‌ترین شعائر الهی هستند گفت: خون امام حسین(ع) بزرگترین چراغ راهنما و شعیره الهی است و حسینیه‌ها مربوط به اباعبدالله الحسین(ع) هستند لذا حسینیه‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

وی در ادامه افزود: شهدا، خروجی همین حسینیه‌ها هستند و با رسیدن به نورانیت امام حسین(ع) و اخلاص توانسته اند با خون و جان خود از اسلام ناب محمدی(ص) و ولایت دفاع کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مد) در خصوص شهدا گفت: مقام معظم رهبری(مد) از شهدا به عنوان امام زاده های ملت یاد کرده اند. شهدایی که حتی ممکن است تعلق نَسَبی با پیامبر(ص) و امام علی(ع) نداشته باشند اما تعلق و بنوت روحی نسبت به رسول اکرم و باقی معصومین دارند.