ثبت‌نام وام ضروری دانشجویان دکتری تا ۱۵مرداد ادامه دارد

مدیر دانشجویی دانشگاه شهیدچمران اهواز با اشاره به وام‌های دانشجویی ویژه دوره دکتری، گفت: ثبت‌نام وام ضروری سه میلیون تومانی ویژه دانشجویان دکتری از یکم مردادماه آغاز شده و تا پانزدهم ماه جاری ادامه خواهد داشت.دکتر بابک محمدیان اظهارکرد: وام‌های ویژه دوره دکتری برای سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ به دو دسته تقسیم شده‌اند؛ ماهانه ۳۵۰ […]

مدیر دانشجویی دانشگاه شهیدچمران اهواز با اشاره به وام‌های دانشجویی ویژه دوره دکتری، گفت: ثبت‌نام وام ضروری سه میلیون تومانی ویژه دانشجویان دکتری از یکم مردادماه آغاز شده و تا پانزدهم ماه جاری ادامه خواهد داشت.دکتر بابک محمدیان اظهارکرد: وام‌های ویژه دوره دکتری برای سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ به دو دسته تقسیم شده‌اند؛ ماهانه ۳۵۰ هزار تومان به افرادی که امتحان جامع نداده‌اند، تعلق می‌گیرد که پس از پایان یک دوره سه ماهه، مبلغ یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به این دانشجویان پرداخت می‌شود. برای دانشجویانی که در آزمون جامع شرکت کرده‌اند نیز ماهانه مبلغ ۷۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که برای دوره سه ماهه، ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: برخی وام‌ها نیز از سوی صندوق رفاه یا بانک توسعه به دانشجویان اختصاص می‌یابد. این وام‌ها به دو شکل عملیاتی می‌شوند؛ یکی از طریق صندوق رفاه و دیگری نیز از طریق بانک توسعه تعاون. مقدار وام‌هایی که از سوی بانک توسعه پرداخت می‌شوند، ماهانه ۷۰۰ هزار تومان است و دانشجویان هر ۶ ماه یک‌بار می‌توانند برای دریافت وام تقاضا دهند. مبلغ وام‌های صندوق رفاه نیز ۶۰۰ هزار تومان که سه‌ماهه است و در طول سه ماه به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد.

مدیر دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: وام‌هایی که از سوی بانک توسعه تعاون پرداخت می‌شوند برای ۱۲ماه سال قابل اجرا هستند. وام‌های گفته شده، هرساله تا اتمام سنوات مجاز تحصیلی به دانشجویان تعلق می‌گیرند. بازپرداخت وام‌ها نیز دو سال و پس از اتمام سنوات مجاز، آغاز می‌شود.محمدیان ادامه داد: البته وامی که از سوی بانک توسعه تعاون پرداخت می‌شود، چهار درصد کارمزد خواهد داشت و به ۶۰ قسط نیز تقسیم می‌شود. ثبت‌نام این وام‌ها برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ به اتمام رسیده است و زمان ثبت‌نام وام برای نیمسال جدید نیز هنوز مشخص نیست.

وی افزود: امسال برای رفاه حال دانشجویان وام ضروری ویژه دانشجویان دوره دکتری از سوی صندوق رفاه در نظر گرفته شده است. ثبت‌نام دانشجویان متقاضی این وام، از یکم مردادماه آغاز شده اس و تا پانزدهم ماه جاری ادامه خواهد داشت. دانشجویان باید درخواست خود را در سامانه صندوق رفاه ثبت کنند. مبلغ این وام، سه میلیون تومان است و تنها به دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی دولتی پرداخت می‌شود.

مدیر دانشجویی دانشگاه شهیدچمران اهواز گفت: دانشجویان تنها یک‌بار در طول تحصیل می‌توانند این وام را دریافت کنند. بازپرداخت این وام نیز پس از اتمام سنوات مجاز تحصیل آغاز می‌شود. برای بازپرداخت، وام‌های صندوق رفاه به ۶۰ قسط تقسیم می‌شوند وام‌های این صندوق اغلب کارمزد ندارند اما هنوز در این خصوص چیزی به ما اعلام نشده است.محمدیان با اشاره به این‌که وام ضرری ویژه دوره دکتری برای مواردی مانند خرید لوازم کمک آموزشی، خرید کتب تخصصی یا هزینه‌های پزشکی پرداخت می‌شود، افزود: سقفی برای تعداد دانشجویانی که می‌توانند این وام را دریافت کنند درنظر گرفته نشده است.