معاون هنری وزیر ارشاد در اهواز: موسیقی دچار نامهربانی نشود

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید موسیقی کماکان بتواند در جامعه تاثیر خود را بگذارد و دچار نامهربانی نشود. علی مرادخانی یکشنبه در آیین نکوداشت میراث معنوی دفاع مقدس، آواهای ماندگار حماسه دفاع مقدس در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان با بیان اینکه به واسطه کار مداحان و فعالیت های آنها […]

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید موسیقی کماکان بتواند در جامعه تاثیر خود را بگذارد و دچار نامهربانی نشود. علی مرادخانی یکشنبه در آیین نکوداشت میراث معنوی دفاع مقدس، آواهای ماندگار حماسه دفاع مقدس در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان با بیان اینکه به واسطه کار مداحان و فعالیت های آنها در دوران دفاع مقدس، شرایط به نحو مناسبی شد و در این زمینه گنجینه خوبی از آثار دفاع مقدس داریم، اظهار کرد: باید به درستی از موسیقی استفاده کرد و این موهبت را درست استفاده کنیم.

82083986-70742512

وی استفاده از این گنجینه را حائز اهمیت دانست و افزود: باید موسیقی را ارج بنهیم تا بتوانیم در جریان های مختلف به درستی از آن استفاده کرد. مرادخانی گفت: در لحظه به لحظه جغرافیای زمان می توان با استفاده از موسیقی و آهنگ و کلام هویت خود را به دنیا بشناسانیم. معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه دفاع مقدس شاید بیشترین چیزی که باقی می ماند نمادها است، یادآور شد: آواها از وجوه مهم این نمادها است و بخشی از این نمادها را در موزه موسیقی، بخشی در موزه دفاع مقدس و بخشی در موزه دولت به عنوان آثار ماندگار نگهداری خواهیم کرد. وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس یکی از ویژگی های کار، روان بودن اشعار بود که این امر بر زیبایی و پذیرش آثار تاثیر بسیاری داشت. مرادخانی با اشاره به شایعه اسیر شدن حاج صادق آهنگران در دوران دفاع مقدس گفت: در آن زمان شایعه اسارت حاج صادق آهنگران مطرح شد که بسیار بر جو روانی جامعه تاثیر گذاشت و پس از آن با تکذیب این شایعه نیز خوشحالی و شعف مردم را شاهد بودیم که این امر گویای اهمیت کار این نوحه سرای دفاع مقدس بود.

وی اضافه کرد: همچنین در کارهای حسین فخری صلابت و محکم بودن و داشتن ریتم شناسی فوق العاده این مداح را شاهدیم که همه این موارد تاثیرات اساسی بر مخاطب داشت. معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: غلام کویتی پور نیز با صدای دلنشین و اشعار روانی که داشت بر مخاطب خود بسیار تاثیرگذار بود و در جریان آواهای دفاع مقدس رنگ و بوی خاصی داشت. در این مراسم از این مداحان مشهور دوران دفاع مقدس تجلیل شد. آیین نکوداشت آواهای دفاع مقدس در ششمین روز از هفته میراث فرهنگی برگزار شد.