دکتر زینب شریفی : روابط عمومی های صنعت معدن و تجارت نگاه ویژه به خبرنویسی اقتصادی داشته باشند

مدرس دانشکده خبر اهواز گفت: روابط عمومی های صنعت معدن و تجارت با توجه به تخصصی بودن مباحث سازمان خود می توانند با کسب مهارت نوشتن اخبار اقتصادی و رعایت اصل « روشنی خبر» بر افکار عمومی تاثیر بگذارند. زینب شریفی که در جمع روابط عمومی های صنعت معدن و تجارت سراسر کشور سخن می […]

مدرس دانشکده خبر اهواز گفت: روابط عمومی های صنعت معدن و تجارت با توجه به تخصصی بودن مباحث سازمان خود می توانند با کسب مهارت نوشتن اخبار اقتصادی و رعایت اصل « روشنی خبر» بر افکار عمومی تاثیر بگذارند. زینب شریفی که در جمع روابط عمومی های صنعت معدن و تجارت سراسر کشور سخن می گفت، افزود: در دنیای امروز بحث رسانه های تخصصی و ارتباطات علم بیش از گذشته جایگاه خود را بازیافته و خبرنگاران در رشته های مختلف از جمله محیط زیست ، سلامت و پزشکی، اقتصاد و دیگر حوزه های خبری تبحر خاص دارند.این افراد که به آنها خبرنگاران علم هم گفته می شود ، با هدف ملموس کردن مسایل تخصصی و تاثیری که این مسایل بر زندگی شهروندان می گذارد، خود تبدیل به کارشناس آن رشته شده اند.به عبارت دیگر خبرنگار- کارشناس هستند.

شریفی با اشاره به نقش رسانه ها در مدیریت انتظارات مردم در دوره پسا برجام به ویژه برای سازمان های اقتصادی کشور توضیح داد: روابط عمومی ها می توانند با تقویت بخش ارتباط با رسانه ، جذب خبرنگاران متخصص و برقراری ارتباط مستمر و حرفه ای با رسانه های مکتوب و دیداری و شنیداری تاثیرات تحریم های اقتصادی بر سازمان و تغییر پیش آمده در زمان کنونی را برای افکار عمومی تبیین کنند. وی با تاکید بر اهمیت به روز بودن سایت خبری سازمان ها اظهار کرد: یکی از اولویت های مهم روابط عمومی ها به روز نگه داشتن سایت خبری و تولید محتوا است.به عبارتی می توان به جرات گفت در صورتی که کارشناسان روابط عمومی خیلی از وظایف خود را انجام دهند و به طور مستمر در جلسات و برنامه های مختلف سازمان حضور داشته باشند، اما انعکاس حرفه ای از برنامه های ارگان در سایت و رسانه ها ارایه ندهند، نتیجه نهایی و مطلوب حاصل نمی شود.

این مدرس دانشکده خبر و دکترای ارتباطات اجتماعی با توصیه به ارزیابی سایت های خبری سازمان های صنعت معدن و تجارت طبق استانداردهای سایت های ایرانی ، شاخص های سنجش را برشمرد و گفت: مهمترین شاخص های ارزیابی شاخص های محتوایی است که عمده ترین آنها به روز رسانی اطلاعات و اخبار در سایت، عدم وجود صفحات خالی و فاقد اطلاعات، انتشار اخبار در سایت براساس اصول خبرنویسی مبتنی بر وب، راه اندازی صفحات چندرسانه ای برای پوشش مولتی مدیای رخدادهای مهم، درج تصاویر در بخش گالری عکس ، میزان تعامل با مخاطب در تولید و انتشار محتوا و حجم مطالب منتشره در کل سایت است. گفتنی است همایش روابط عمومی های وزارت صنعت ، معدن و تجارت بیست و هشتم و بیست و نهم بهمن ماه به میزبانی استان خوزستان در ماهشهر برگزار شد