دکتر خمیسی : خیرین مدرسه ساز ، طلایه داران نهضت تعلیم و تربیت هستند

خیرین، نیروهای عظیمی هستند که ما با یاری آن‌ها به وظیفه‌ی اصلی خود که تامین فضای مناسب آموزشی و پرورشی در روستاها و شهرهای نیازمند است، در واقع خیرین مدرسه ساز طلاییه داران تعلیم و تربیت هستند.به گزارش خبرنگار ما پیش از ظهر امروز هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز حوزه آموزش و پرورش ناحیه 4 […]

خیرین، نیروهای عظیمی هستند که ما با یاری آن‌ها به وظیفه‌ی اصلی خود که تامین فضای مناسب آموزشی و پرورشی در روستاها و شهرهای نیازمند است، در واقع خیرین مدرسه ساز طلاییه داران تعلیم و تربیت هستند.به گزارش خبرنگار ما پیش از ظهر امروز هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز حوزه آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز با حضور جمعی از فعالان نهضت مدرسه سازی و مدیران و شخصیت های اجتماعی در سالن اجتماعات طلاییه این مدیریت برگزار شد.در این نشست دکتر فاضل خمیسی رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز در سخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری امام موسی کاظم (ع) و تبیین اهمیت جهاد مدرسه سازی و تقدیر از تلاش های خیرین گفت : حضور انسان‌های خیّر برای مدرسه‌سازی تأثیرمهمی در راستای توسعه فرهنگی و پیشرفت جامعه دارند”،وی  افزود: انفاق علم، آن هم تهیه فضایی برای تحصیل فرزندان، بهترین نوع انفاق است.در واقع  مدرسه‌سازی جهاد فی سبیل‌الله است، چون با جهل و بی‌سوادی مبارزه می‌شود که عامل بسیاری از درگیری‌های انسان‌هاست. خمیسی روایت «من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبدا» را راهنمایی برای اهمیت دانش دانست و گفت: تلاش برای مدرسه‌سازی، مشارکت برای رفع تبعیض است، چون اگر مدرسه در جامعه‌ای نباشد، تفاوت جایگاه باسواد و بی‌سواد، تبعیض را به غنی و فقیر می‌کشاند.

1

این مدرس دانشگاه در ادامه اظهار داشت : یک جامعه وقتی در مقابله با مشکلات گوناگون خود موفق می‌شود که فرهنگ آن کمال یافته باشد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که بهترین سرمایه گذاری، مدرسه سازی است. مدرسه سازی توشه آخرت است. مادامی که فرزندان ما در این مدارس تحصیل می‌کنند این ثواب جاری می‌باشد. هیچ سرمایه‌ای بالاتر از علم و دانش نیست. باید بتوانیم از این موهبت به خوبی بهره ببریم. خیرین مدرسه ساز، مردان و زنان بزرگی هستند که امروز، فردا را می‌بینند و در عصر رقابتی شدن جهان به هر میزان که ملت توانست به علم و فن دسترسی پیدا کند، سهم خواهند داشت. امیدواریم زنان به عنوان قطبی تاثیرگذار بر آینده کشورمان حضوری، شایسته در امر مدرسه سازی داشته و گامی موثر در راه اعتلای فرهنگ اسلامی بر دارند. مدرسه سازی به عنوان بهترین نشانه فرهنگ دوستی، بهترین عمل صالح دیرپا و آینده ساز، بهترین معامله با خدا، بهترین کار نیکو و احسان، بهترین باقیات الصالحات، بهترین عمل نیکو و جاودان، بهترین آموزگار سخاوت و خیرخواهی بالاترین، شریف‌ترین و زنده‌ترین کارها و زیباترین و عالی‌ترین مظهر نیکوکاری است. در زمان افتتاح هر مدرسه‌ای نه در یک ساختمان ساده که در خردمندی، دانایی و هوشیاری را می‌گشاییم. دری که اگر به موقع باز شود در هر چه فساد و تباهی و سیاهی، خود به خود بسته می‌شود به همین خاطر است که ما به وجود مدرسه‌ها سخت محتاجیم، مدرسه‌هایی که بتوان در آن‌ها درس صفا، سادگی و سربلندی خواند.