معاون قوه قضاییه : برای ارتقای شأن دستگاه قضایی خودمان باید حرمت‌مان را نگه داریم

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: اگر بخواهیم شأن دستگاه قضایی ارتقاء پیدا کند باید خودمان حرمت‌مان را نگه داریم.حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی با حضور در اولین گردهمایی سازماندهی رابطین فرهنگی دادگستری استان تهران اظهار کرد:‌ ماه رجب ماهی است که به نام روی آوردن به سوی خدا شناخته شده است. انسان دارای حریم و […]

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: اگر بخواهیم شأن دستگاه قضایی ارتقاء پیدا کند باید خودمان حرمت‌مان را نگه داریم.حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی با حضور در اولین گردهمایی سازماندهی رابطین فرهنگی دادگستری استان تهران اظهار کرد:‌ ماه رجب ماهی است که به نام روی آوردن به سوی خدا شناخته شده است. انسان دارای حریم و شایستگی‌هایی است که مواردی همچون دروغ‌گویی و غیبت این حریم را نقض کرده و به همین دلیل است که خداوند ورود این موارد را به حریم انسان ممنوع کرده است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی باید آنقدر حرمت داشته باشد و حریمش بالا باشد که حتی خیال ظلم در مخیله به وجود نیاید که در واقع مسئولیت ما این است که این حرمت را افزایش دهیم و اگر بخواهیم شأن دستگاه قضایی ارتقاء پیدا کند باید خودمان حرمتمان را نگه داریم.معاون فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: نمونه‌هایی از این بی‌حرمتی‌ها بعضا به گوش می‌رسد که اینها نیز نباید وجود داشته باشد. بدین معنی که وقتی قاضی می‌خواهد حکمی به حق صادر کند نباید انتظار چیزی از طرف دعوا داشته باشد؛ زیرا همین موضوع ظلم تلقی می‌شود اما برخی خود را فریب می‌دهند که دارم حکم حق صادر می‌کنم، اما این حق نیست زیرا با زور همراه بوده است.

صادقی ادامه داد: باید این گونه موارد را آنقدر یادآوری کنیم تا دیگر تکرار نشود. ما در رابطه با این موضوع دارای مسئولیت هستیم که حرمت را در قوه قضاییه افزایش دهیم. شان قضاوت و کارمندان ما بالاتر از دیگران است؛ زیرا کارشان حساس است. بگونه‌ای که بالای قله‌ای نشسته‌اند و اگر کسی در بالای قله لغزشی پیدا کند سقوطش مرگبارتر و مهلک‌تر خواهد بود.وی با طرح این سوال که چه تدابیری را برای جلوگیری از سقوط از قله در نظر گرفته‌ایم ادامه داد: در واقع مراقبت ویژه لازم است که این مراقبت وظیفه‌ همه‌ ما محسوب می‌شود. متاسفانه برخی از بیماری‌های اخلاقی مسری هستند و خدا نکند که جمعی دچار ایدز اخلاقی و فرهنگی شوند. بدین معنی که سیستم دفاعی و وجدان اخلاقی فرد از بین برود.معاون فرهنگی قوه قضاییه اظهار کرد: ما باید نسبت به مسائل اطرافمان حساس باشیم یعنی اگر شاهد رشوه گرفتن و جابجایی حق هستیم مقابل او بایستیم و حساسیت خود را نشان دهیم.صادقی با بیان این که نماز فرد را در مقابل این گونه مسائل واکسینه می‌کند گفت: نماز باعث جلوگیری از فحشا می‌شود و ما باید نماز را رواج دهیم. همچنین انس با قرآن نجات بخش است.وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 94 این توفیق را داشته باشیم که حمایت‌های بیشتری از فعالیت‌های فرهنگی دادگستری استان تهران انجام دهیم؛ زیرا تهران الگوست و باید به‌صورت ویژه به آن توجه شود.