فاضل میبدی: امسال مراسم‌های عزاداری خوب و باشکوهی برگزار شد

یک مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مراسم‌های خوب و باشکوهی برای عزاداری امام حسین برگزار شد، گفت: مراسم عزاداری امام حسین(ع) حکومتی نیست بلکه ملی و مذهبی است.حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی درباره شکست جریان تحریم مراسم عزاداری امام حسین(ع)، اظهار کرد: در تاریخ اسلام حکومت معاویه و یزید وجود داشته است که […]

یک مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مراسم‌های خوب و باشکوهی برای عزاداری امام حسین برگزار شد، گفت: مراسم عزاداری امام حسین(ع) حکومتی نیست بلکه ملی و مذهبی است.حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی درباره شکست جریان تحریم مراسم عزاداری امام حسین(ع)، اظهار کرد: در تاریخ اسلام حکومت معاویه و یزید وجود داشته است که اسلام را ابزاری برای مطامع خود کرده و جهل و خرافات را ترویج دادند. امام حسین(ع) هم برای برپایی قسط و مبارزه با ظلم و جهل در مقابل آن‌ها ایستاد. اکنون هم اگر به دنبال تداوم جریان امام حسین(ع) هستیم باید عقلانیت، عدالت، آزادی و مبارزه با ظلم را ترویج کنیم.

وی با بیان این‌که «نباید اجازه داد امام حسین(ع) جناحی شود»، گفت: فرهنگ عاشورا فرهنگ آزادی، اخلاق، معنوی و مبارزه با ظلم است و هرکس در این مسیر گام بردارد در جریان امام حسین(ع) قرار می‌گیرد. اگر این فرهنگ شناخته و پیاده شد، فرهنگ حسینی ترویج داده می شود اما اگر بی‌عدالتی وجود داشت، عزادرای برای امام بی‌فایده خواهد بود.فاضل‌میبدی در ادامه با اشاره به این‌که «مراسم عزاداری امام حسین(ع) حکومتی نیست ، بلکه ملی و مذهبی است»، افزود: من معتقدم این مسائل فرهنگی باید مردمی و مستقل از حکومت باشد. مساجد و هیات‌های مذهبی باید کاملا مردمی در جهت احیای فرهنگ حسینی فعالیت کنند تا عدالت‌طلبی، مبارزه با ظلم، اخلاق و عقلانیت در جامعه ترویج شود.

وی در پایان گفت: مردم ایران در طول تاریخ به امام حسین(ع) علاقه داشته و همواره بی‌توجه به نوع حکومت‌ها برای امام عزاداری کرده‌اند. امسال هم مراسم‌های خوب و باشکوهی در کشور برگزار شد البته باید کیفیت مراسم‌ها بهبود یابد و برخی سخنرانی‌ها و مداحی‌ها اصلاح شود.