آیت الله حیدری : اعلام ولایت امام علی(ع) در غدیر، مهم‌ترین کاری بود که پیامبر باید انجام می داد

اعلام ولایت امام علی(ع) در غدیر، مهم‌ترین کاری بود که پیامبر باید انجام میداد که اگر انجام نمیشد، تمام خدمات پیامبر به اسلام، نادیده گرفته می شد. جشن بزرگ عید غدیر خم با سخنرانی آیت‌الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و با حضور عامه مردم ولایتمدار اهواز پنج‌شنبه شب ۱۵ […]

اعلام ولایت امام علی(ع) در غدیر، مهم‌ترین کاری بود که پیامبر باید انجام میداد که اگر انجام نمیشد، تمام خدمات پیامبر به اسلام، نادیده گرفته می شد. جشن بزرگ عید غدیر خم با سخنرانی آیت‌الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و با حضور عامه مردم ولایتمدار اهواز پنج‌شنبه شب ۱۵ تیر ۱۴۰۲ در مرکز شهر اهواز، مقابل حسینیه ثارالله برگزار شد.

آیت‌الله حیدری پس از تبریک به مناسبت عید غدیر در ابتدا به شرح واقعه غدیر خم پرداخت و گفت: واقعه غدیر و اتفاقات آن، روایت یا افسانه نیست بلکه واقعه‌ای است که در تمام کتب شیعه و سنی نقل و تایید شده است.

وی در ادامه به اهمیت این اعلان بزرگ توسط پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: اعلام ولایت و امامت امام علی(ع)، توسط پیامبر(ص) در آن زمان و آن شرایط کاری آنقدر با اهمیت بود که بر پیامبر وحی شد، که اگر این کار را نکند، رسالت پیامبر تکمیل نخواهد شد و انگار که تا حالا هیچ کاری برای اسلام نکرده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان در پایان بر اهمیت بزرگداشت این عید بزرگ اشاره کرد و گفت: برماست که هر روزه بر انتشار و تبیین واقعه غدیر بپردازیم و هرچه بزرگتر این عید بزرگ را برگزار کنیم تا بتوانیم در سایه امیرالمؤمنین (ع) رشد کنیم و آماده خدمت به حضرت قائم(عج) در هنگام ظهور ایشان شویم.