فعالیت قرآنی تهاجم فرهنگی را خنثی می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در هرجایی فعالیت قرآنی داشته باشیم نسبت به تهاجم فرهنگی مصون خواهیم بود. اگر بخواهیم در دولت به یک جامعه اسلامی‌ برسیم باید سیر و سلوک قرآنی در کشور مستقر شود. این یک مساله فوری در دستور کار دولت و وزارت فرهنگ است. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در هرجایی فعالیت قرآنی داشته باشیم نسبت به تهاجم فرهنگی مصون خواهیم بود. اگر بخواهیم در دولت به یک جامعه اسلامی‌ برسیم باید سیر و سلوک قرآنی در کشور مستقر شود. این یک مساله فوری در دستور کار دولت و وزارت فرهنگ است. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعداظهر امروز یک‌شنبه(۷خردادماه) در نشست تجلیل از دست‌اندرکاران سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم با بیان اینکه تجربه ممتازی در این دوره از نمایشگاه قرآن به دست آوردیم، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های دولتی و همچنین نهادهای مردمی در برپایی این نمایشگاه به نحو احسن کمک کردند.

وی ادامه داد: در تمام حوزه‌های قرآنی و همچنین جنبی گروه‌های مردمی فعال خوش درخشیدند و این نشان می‌دهد اگر مجموعه‌های مردمی پای کار بیایند همیشه اتفاقات خوب رخ می‌دهد، انقلاب اسلامی هم وقتی به پیروزی رسید که همه امت پای کار آمدند. اتفاقی که در نمایشگاه قرآن رخ داد یک اتفاق کم نظیر بود. در ایام نوروز و در ماه رمضان این جمعیت انبوه در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

اسماعیلی تاکید کرد: امسال پس از اتفاقات نیمه دوم سال گذشته که وارد برپایی آیین‌های فرهنگی انقلاب اسلامی شدیم موضوعی که همه نگران بودند عدم حضور مردم در جشنواره‌ها بود اما دیدیم که مردم در همه عرصه‌های فرهنگی حضور پرشور داشتند. در واقع مردم با عزمی راسخ تر از همیشه به نمایشگاه قرآن آمدند و یک نمایشگاه عزتمند برپا شد. در نمایشگاه کتاب امسال هم بیش از هفت‌میلیون نفر حضور پیدا کردند و آنچه دیدیم پاییندی به عفاف و حجاب و تحکیم به ارزش‌های انقلاب بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حداکثر نقش ما حمایت و نظارت است و تلاش می‌کنیم دولت مردمی در حوزه فرهنگ، قدرت مردم را به رخ بکشد، از این رو امور را به بخش مردمی واگذار می‌کنیم، ما با جشنواره و نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌کنیم قدرت مردم را ‌نشان می‌دهیم. نمایشگاه قرآن با این عظمت با خیل مشتاقان فوق‌العاده بود. صدها کودک و نوجوان در این نمایشگاه مشغول امور قرآنی بودند، خیل بانوان به دنبال خرید پوشاک عفیفانه بودند، در بخش کتاب نیز فروش خوب برای نشر رقم خورد و در بخش بین‌الملل دو وزیر فرهنگ کشورهای خارجی حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه ما آماده برگزاری جلسات مجامع قرآنی در سایر کشورها هستیم، گفت: در سفر استانی هفته پیش به پنج شهرستان رفتم، در کوهدشت که یک شهر نسبتا محروم به شمار می‌رود بیش از ۳۰۰نفر از جامعه قرآنی عضو صندوق اعتباری هنر بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآورد شد: در هرجایی فعالیت قرآنی داشته باشیم نسبت به تهاجم فرهنگی مصون خواهیم بود. اگر بخواهیم در دولت به یک جامعه اسلامی‌ برسیم باید سیر و سلوک قرآنی در کشور مستقر شود. این یک مساله فوری در دستور کار دولت و وزارت فرهنگ است.امسال پیش‌بینی‌های خوبی برای حوزه قرآنی در نظر گرفته‌ایم. این نمایشگاه محلی بود که نشان داد بوی عطر قرآن به برکت خون شهدا، مجاهدت امام راحل و تلاش‌های رهبر معظم انقلاب در سراسر کشور پیچیده است.وی

وی خبر داد: با همکاری معاونت قرآن و عترت، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بسیج وزارتخانه‌متبوع محافل پرجمعیت قرآنی در مساجد راه‌اندازی شده است. موسسات قرآنی باید پای کار قرآن بیایند و جلسات قرآنی در مساجد پرشورتر برگزار شود، با تلاوت قرآن شهر و کشور ما نورانی خواهد شد.

اسماعیلی در پایان گفت: وقتی قرآن خوانده می‌شود به خودی خود برکت می‌آورد، معجزاتی که ما شنیده و دیدیم از دل همین قرآن بوده است. نمایشگاه قرآن هم بهانه‌ای برای گسترش مناسک دینی و ارزش‌های دینی و انقلابی است. البته جدای از فضای حقیقی با استفاده از فضای مجازی می‌توان امر قرآن گسترش داد و در این زمینه هم اتفاقات خوبی رخ داده است.