تناقض گویی یک نماینده ؛نقدی کوتاه بر گفتگوی خبری شکرخدا موسوی / هادی خوش سیما

در پی گفتگوی خبری سیدشکر خدا موسوی نماینده اهوار ،باوی و حمیدیه و طرح مطالب گوناگونی پیرامون مسائل شهر اهواز و استان خوزستان ،حاشیه نگاری و نقد کوتاهی از جناب آقای هادی خوش سیما از فعالان رسانه ای استان بدست ما رسیده که تقدیم حضور خوانندگان محترم می گردد. یذمصاحبه مطبوعاتی سید شکرخدا موسوی نماینده […]

در پی گفتگوی خبری سیدشکر خدا موسوی نماینده اهوار ،باوی و حمیدیه و طرح مطالب گوناگونی پیرامون مسائل شهر اهواز و استان خوزستان ،حاشیه نگاری و نقد کوتاهی از جناب آقای هادی خوش سیما از فعالان رسانه ای استان بدست ما رسیده که تقدیم حضور خوانندگان محترم می گردد.

یذمصاحبه مطبوعاتی سید شکرخدا موسوی نماینده اهواز ، هر چند پراکنده ، اما حاوی نکاتی بود که در ذیل اشارتی بدان می شود:

1 – قسمت عمده نشست ، حول محور جدال و ” ادبیات بچه گانه” نماینده اهواز و رییس جهاد کشاورزی شکل گرفت که با ادبیاتی دور از شان و جوابیه های عجیب همدیگر را مورد خطاب و عتاب قرار داده بودند. سخن سیدشکرخداموسوی در این رابطه به این جمله ختم شد که ” حتا اگر یک روز به عمر نمایندگیم باقی مانده باشد نمی گذارم چنگلوایی رییس جهاد کشاورزی بماند. چنگلوایی مورد حمایت آقای بخشنده است و به پشتوانه او تاکنون رییس مانده است. “

2 – بحث شورا و شهرداری یکی دیگر از محورهای سخنان نماینده اهواز بود. سیدشکرخدا موسوی معتقد است که ” نباید در کار شهردار دخالت کرد ” و مرجع نظارتی بر شهرداری ، شورای شهر است. “باید به جای انتقاد از سید خلف موسوی دفاع کرد .”وی همچنین به انتقاد اخیر سید شریف حسینی از شهردار اهواز گریزی زد و گفت: تاکنون سیدخلف و سید شریف ، دست شان در دست هم بود و حالا نمی دانم چه اتفاقی پیش آمده که چنین بر او تاخته است.

3 – مراکز تخریب استاندار ، موضوع بعدی بود که نماینده اهواز بدان اشاره ای کرد و صراحتا برخی اعضای هیات مدیره منطقه آزاد اروند را مرکز توطئه و تخریب استاندار قلمداد کرد.

4 – نماینده اهواز در ادامه ، به دخالت در انتصابات و ضرورت اجتناب نمایندگان از عزل و نصب ها پرداخت و گفت: نمایندگان نباید هیچ دخل و تصرفی در انتصابات داشته باشند و صرفا باید به وظیفه نمایندگی و نظارتی خود مشغول باشند.

5 – تکذیب دفاع 18 نماینده از شهردار اهواز ، از دیگر مباحث این نشست بود. وی گفت: جناب دارایی رییس مجمع نمایندگان از جانب خود از سیدخلف موسوی دفاع کرده و نباید به دیگر نمایندگان تعمیم می داد.

6 – سوالات و موضوعات دیگری نیز مطرح شد که در اینجا مجال طرح نیست. اما ضمن تحسین اقدامات و پیگیری های نماینده اهواز و احترام به روحیه تلاشگر و جهادی او ، چند سوال مطرح می شود که امید است خود یا مشاورینش پاسخگوی آن باشند:

الف : به گفته ایشان ، نمایندگان نباید در عزل و نصب ها دخالتی داشته باشند اما جدال و کش دار شدن اختلاف وی با رییس جهاد کشاورزی ، شائبه دخالت در عزل و نصب ها را ایجاد می کند و این شبهه برای مخاطب مطرح می شود که معیار نماینده اهواز در برخورد با مدیران، رفتار شخصی ست نه عملکرد.

ب : نباید هوشیاری مخاطب را دست کم گرفت و سخنی گفت که برخلاف گفته های پیشین باشد. وی در این مصاحبه گفته است که نباید در کار شهردار دخالت کرد اما اگر کمی به عقب برگردیم خواهیم دید که سیدشکرخدا منتقد سرسخت سید خلف موسوی بود و حتا به او اولتیماتوم شش ماهه داد که اوضاع را سر و سامان دهد. حال در این یکی دو ماهه چه اتفاقی افتاده است که منتقد سرسخت به مدافع سرسخت بدل شده است ؟ سیدشکرخدا موسوی تکلیف را مشخص نماید که مخاطب ، مبنا را بر چه بگذارد و کدام سخن را معیار قرار دهد؟!

ج: تکذیب سخنان “دارایی ربیس مجمع نمایندگان خوزستان” از سوی نماینده اهواز درخصوص حمایت تمام قد نمایندگان از شهرداری ، این ابهام را به وجود می آورد که حمایت 18 نماینده از استاندار نیز مورد قبول همه نمایندگان نیست و اجماعی در این زمینه وجود ندارد .