اربعین حسینی و حضور همه جانبه دستگاه های اجرایی خوزستان

مریم مقدمی اصل: راهپیمایی اربعین حسینی نیز امسال به روال هر ساله در حالی در انجام است که بخش زیادی از دستگاه های اجرایی با هدف خدمات رسانی هر چه بیشتر و البته بهتر به زوار حسینی در این مراسم شرکت داشته و با اقدامات به موقع خود از توسعه زیر ساخت ها گرفته تا […]

مریم مقدمی اصل: راهپیمایی اربعین حسینی نیز امسال به روال هر ساله در حالی در انجام است که بخش زیادی از دستگاه های اجرایی با هدف خدمات رسانی هر چه بیشتر و البته بهتر به زوار حسینی در این مراسم شرکت داشته و با اقدامات به موقع خود از توسعه زیر ساخت ها گرفته تا استقرار امکانات خود در مرزها موجب شدند تا این خدمات به بهترین شکل اجرایی شود.
با توجه به تمهیدات پیش بینی شده از ماهها قبل از سوی دستگاه های مختلف در استان خوزستان به نظر می رسد که امسال نه تنها شاهد تردد روان زوار و استقرار موکب ها هستیم بلکه تمام دستگاه های خدمات رسان این استان نیز پای کار هستند.
در کنار دستگاه های دولتی ، حضور پررنگ شرکت های صنعتی، شهرداری اهواز و فولاد خوزستان نیز با هدف خدمت به زوار حسینی به خوبی دیده می شود.
همچنین شرکت فعال شرکت های دیگری از جمله توسعه نیشکر،مناطق نفت خیز جنوب،فولاد اکسین خوزستان و نفت و گاز اروندان
با اقدامات به موقع و کارساز خود موجب شدند تا میزان رضایتمندی زوار نیز از فعالیت های صورت گرفته در مرزهای خوزستان از جمله چذابه رضایت بخش است.
این در حالی است که علی اکبر محراب استاندار خوزستان نیز در ستاد اربعین مرز چذابه ضمن قدردانی از تلاش تمام دستگاه ها در پایانه های مرزی اظهار کرده بود که خوشبختانه امکانات مرز چذابه نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده و زائران از این بابت راضی هستند.
همچنین مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راه های اصلی منتهی به پایانه های مرزی شلمچه و چزابه به سهم خود تدارکات لازم را انجام دادیم.
وی افزود: در ۲ مرز شلمچه و چذابه ۱۱ هزار متر مربع سایبان اضافه کردیم که با احتساب سال های قبل ۲۰ هزار مترمربع سایبان همراه با مه‌پاش در این مرزها نصب شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر خط‌کشی در معابر منتهی به پایانه های مرزی و ۱۸۸ کیلومتر نصب تابلو و علائم را در دستور کار داشتیم همچنین با انجام ۳۴ کیلومتر روشنایی معابر، ایمنی راه ها و نقاط حادثه خیز را به حداقل رساندیم.
وی ادامه داد: ۲۹ کیلومتر حفاظ در راه های عبوری برقرار شده که جای تشکر دارد. همچنین در حوزه ناوگان از ظرفیت حمل و نقل عمومی نهایت استفاده را داشتیم. تا روز قبل ۲۷ هزار تاکسی اینترنتی کار انتقال مسافران را انجام دادند که اتفاق خوبی بود.
بذرپاش گفت: تاکنون دستگاه های مختلف، تعداد خودرو مناسبی در اختیار راهداری قرار دادند که انتظار داریم این امر همچنان ادامه داشته باشد.
وی افزود: امسال به همت استانداران، وزارت راه و کشور تردد زائران زودتر آغاز شد تا به حوزه حمل و نقل کمک شود. برآورد می کنیم از روز جمعه دهم شهریورماه شاهد موج برگشت باشیم لذا تدارک گسترده تری برای تجهیز ناوگان حمل و نقل در نظر گرفتیم تا موج کنترل شود.