پس از نمایشگاه جهاد مردم عرب

احمد جعفری‌ماجد: برگزاری نمایشگاه جهاد مردم عرب، دست کم توانست غبار از شخصیت‌ها و حوادث تاریخی بسیاری بردارد که تا پیش از این کسى یاراى این کار نبود. از جمله این شخصیت‌ها می‌توان به نام بانوان مبارزى چون “علیاء بنت شیخ سلمان کعبی”، “آسیه بنت شیخ لفته النبهان”، “ورشن بنت اسنیسل طرفی و “هیله عبیات” […]

احمد جعفری‌ماجد: برگزاری نمایشگاه جهاد مردم عرب، دست کم توانست غبار از شخصیت‌ها و حوادث تاریخی بسیاری بردارد که تا پیش از این کسى یاراى این کار نبود.
از جمله این شخصیت‌ها می‌توان به نام بانوان مبارزى چون “علیاء بنت شیخ سلمان کعبی”، “آسیه بنت شیخ لفته النبهان”، “ورشن بنت اسنیسل طرفی و “هیله عبیات” اشاره کرد.
از آنجا که قطعاً هدف دست اندکاران این رویداد معرفى این مفاخر است پس نباید این چهره‌ها در همان محدوده نمایشگاه محدود بمانند و براى آشنایى جامعه با آن‌ها باید در فضاهاى عمومى حضور یابند.براى رسیدن به این هدف و تکریم این شخصیت‌ها می‌توان با همآهنگى نهادهاى شهرى دست به اقدام زد؛ نامگذارى معابر، میادین، مراکز آموزشى و فرهنگى همچنین طراحى ساخت و نصب تندیس و مجسمه‌ از جمله این اقدامات می‌تواند باشد.
مقابله با استعمار و دفاع از سرزمین وطن، روحیه عطا و بخشندگی و حضور فعال در کنار مردان در جنگ‌های مقابل متجاوزان از جمله فعالیات این بانوان است.