نکاتى در باب برگزارى نمایشگاه جهاد مردم عرب خوزستان

خالد لویمى : نمایشگاهى در زمینه ى جهاد مردم عرب خوزستان علیه استعمار انگلستان در اهواز برگزار شد؛ در این نمایشگاه تلاش شد تا در قالب ماکت و عکس و کتاب، ابعاد این واقعه ى مهم تاریخى بازنمایى شود؛ تاریخ مقوله ى مهمیست در مصداقیت بخشى به حقانیت جوامع انسانى بویژه اگر مستند باشد؛ تلاش […]

خالد لویمى : نمایشگاهى در زمینه ى جهاد مردم عرب خوزستان علیه استعمار انگلستان در اهواز برگزار شد؛ در این نمایشگاه تلاش شد تا در قالب ماکت و عکس و کتاب، ابعاد این واقعه ى مهم تاریخى بازنمایى شود؛ تاریخ مقوله ى مهمیست در مصداقیت بخشى به حقانیت جوامع انسانى بویژه اگر مستند باشد؛ تلاش حاج عبدالله طرفاوى و همراهانش در برگزارى این نمایشگاه بر این راستا بود. اما برگزارى این نمایشگاه بمانند باقى رویدادهاى مهم از زاویایى قابل نقد و تحلیل است.
١-مستند سازى یک واقعه ى تاریخى امرى بسیار طاقت فرسا و زمان بر است به همین تناسب ارزش‌گذاری آن مورد عنایت خاص ناظران است بویژه آنکه مربوط به واقعه اى تاریخى باشد که ٧۵٠شهید تقدیم این سرزمین کرده باشد؛ حال آیا سازمان هاى مرتبط بدین شکل با این نمایشگاه برخورد کردند؟
٢-در این استان مى بایست چه اتفاقى مهمتر از اینگونه رویداد فرهنگى تاریخى، حادث شود تا عالى مقامان، نمایندگان، مدیران کل و نهادهاى مرتبط که این مردم ولى نعمتشان هستند قدم رنجه فرمایند؟
٣-در سلسله مراتب ادارى، معمول است که پیام ریاست جمهورى را مقام ارشد استانى قرائت نمایند انتظار مى رفت استاندار محترم که از مدیران باتجربه ى دولت هستند در این مراسم مردمى و میهنى حضور مى داشتند
٣-اهالى رسانه اى استان، خبر ها را به چه شکل ارزش‌گذاری مى کنند؟ مگر خبر تقسیم بندى زبانى و قومیتى دارد؟ استان خوزستان بتناسب تنوع قومى، اخبار و رویداد هاى محلى متنوعى دارد که بلحاظ حرفه اى هرکدام از آنها مى تواند حاوى ارزش هاى خبرى جهت پوشش و انعکاس باشد حال در استانى که جزء پر تعداد ترین رسانه ها اعم خبرگزارى هاى رسمى و محلى، تلفزیونى (سه شبکه) و نشریات متعدد است، این پوشش و انعکاس کجاست؟
۴-توسعه ى پایدار استان، نیازمند همراهى و همدلى تمامى اقشار است و رخداد هاى فرهنگى امثال این نمایشگاه که بر ترسیخ میهن دوستى و وحدت و انسجام ملى تأکید دارند شایسته ى تقدیر و حمایت همه جانبه مى باشند چرا که فقط با اعتماد و هم افزایى مى توان به اهداف متعالى و توسعه و پیشرفت دست یافت.