بخش ICU اطفال بیمارستان گلستان اهواز را دریابید

به جهت عدم نظارت از سوی متولیان و ناظران بخش ICU اطفال بیمارستان گلستان اهواز در آستانه فاجعه اِنسانی قرار گرفته است.گزارش خبرنگار ما حاکی است متاسفانه مدتی است ICU اطفال که بعد از سالها تلاش طاقت فرسای پزشکان دغدغه مند و‌پیگیری شبانه روزی راه اندازی گردید و خواسته و نیاز مبرم کودکان نیازمند جراحی […]

به جهت عدم نظارت از سوی متولیان و ناظران بخش ICU اطفال بیمارستان گلستان اهواز در آستانه فاجعه اِنسانی قرار گرفته است.گزارش خبرنگار ما حاکی است متاسفانه مدتی است ICU اطفال که بعد از سالها تلاش طاقت فرسای پزشکان دغدغه مند و‌پیگیری شبانه روزی راه اندازی گردید و خواسته و نیاز مبرم کودکان نیازمند جراحی قلب استانهای جنوب غربی کشور بود و اساتید کاردیولوژیست اطفال امیدوار به کاهش مرگ و میر این بیماران شده بودند به بیماران کرونایی اختصاص یافت و تنها ICU جراحی قلب کودکان در جنوب غرب کشور از دست رفت و چند مدت بعد مخروبه ای تحویل فعالان این بخش می دهند. متاسفانه مادرانِ شیر ده به ICU بزرگسالان در کنار مردان منتقل و بستری شدند و از نوزادان خود مراقبت می کنند.

قطعا منطقی و انسانی نیست که بیماران اطفال بدلیل تاخیر در عمل جراحی TGA ویا TF بمیرند. ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز را مشاوره خوب نداده اند که تنها مرکز و تنها ICU جراحی قلب باز کودکان در جنوب کشور را جایگزینی وجود ندارد!

روشن است کرونا به این زودی ریشه کن نمی شود و با ۱۰۰ تا تخت مجموعه قلب هم مشکل حل نمی‌شود. از سوی دیگر نمیشود که تا کرونا هست بیماران اطفال و بزرگسال را از درمان محروم کرد ‌و در ریسکِ مرگ و میر قرار داد. لذا مسئولین درمانی و نظارتی با قید فوریت به بخش ICU جراحی قلب همین امروز مراجعه و ببینند که شیرخواران و مادران شیرده کنار پیرمردان و جوانان و میانسالان بستری هستند . آیا مادری شیر ده می تواند در اون شرایط به بچه خود شیر بدهد ؟!

آقای دکتر ابول نژادیان ریاست دانشگاه علوم پزشکی که خود متخصص اطفال هستند می طلبد حتماً، سریعاً و فوراً بازدید میدانی بعمل آورند و این وضع اسفناک را ببینند و مکان بخش را هم از نظر جغرافیایی روئیت کنند و از عمیق تر شدن این فاجعه انسانی، پیشگیری و جلوگیری کنند.