میرشاد ماجدی رئیس هیات فوتبال تهران شد/ تاج: فوتبال باید ارزان شود

با برگزاری انتخابات هیات فوتبال تهران، میرشاد ماجدی به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.مجمع انتخابی هیات فوتبال استان تهران عصر امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مجمع مهدی تاج، مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده، رئیس و نواب‌رئیس فدراسیون فوتبال و علی جوادی، مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران […]

با برگزاری انتخابات هیات فوتبال تهران، میرشاد ماجدی به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.مجمع انتخابی هیات فوتبال استان تهران عصر امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مجمع مهدی تاج، مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده، رئیس و نواب‌رئیس فدراسیون فوتبال و علی جوادی، مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران حضور داشتند.محمد علی خالقی راد، علی روزبهانی، عباس زواره، مهرداد سراجی، علیرضا سهرابی، مجید کیومرثی، اسماعیل گودرزی، میرشاد ماجدی، مهدی ملک آباد، سهیل مهدی، علیرضا یزدانی، علی ایلکا نامزدهای شرکت کننده در این انتخابات بودند.

در ابتدای جلسه مشخص شد که عباس زواره به نفع میرشاد ماجدی کناره‌گیری کرده است. پیش از آغاز این جلسه همچنین تایید شد که علی ایلکا و علی روزبهانی هم از حضور در این انتخابات انصراف داده بود.در جریان صحبت‌های نامزدهای انتخاباتی مهدی ملک آباد هم به نفع مجید کیومرثی انصراف داد. پیش از پایان صحبت‌های ابتدایی نامزدها، علیرضا یزدانی تایید کرد که اعضای ائتلاف به نفع میرشاد ماجدی انصراف می‌دهند.

در حاشیه انتخابات طی اتفاقی جالب فردی که خودش را دوست اکبر محمدی معرفی کرده بود، اعلام کرد که کناره‌گیری او به نفع میرشاد ماجدی صحت ندارد. پس از لحظاتی حراست این جلسه این فرد را سالن محل حضور خبرنگاران خارج کرد.وحید امیری که قرار بود نماینده بازیکنان در این مجمع باشد، در آکادمی ملی المپیک غایب بود. همچنین در لحظات باقی مانده تا آغاز رای گیری، سهیل مهدی هم کناره گیری خود را اعلام کرد.سراجی، کیومرثی و ماجدی در نهایت سه نامزدی بودند که در نهایت در رای گیری حضور داشتند. سید میرشاد ماجدی در نهایت با ۲۷ رای رییس شد.

به گزارش ایسنا، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پس از رای‌گیری گفت: خیلی متشکرم از جناب آقای براتی در دوران سرپرستی هیأت فوتبال استان تهران که مجمع آرام و بسیار خوب و منظم را برگزار کردند. مجمعی که درخور تحسین است. مجمع بسیار خوب با شرایط بسیار عالی برگزار شد. من یاد و خاطره آقای احمدی را گرامی می‌دارم. ما سعی کردیم با هیچ نامزدی ملاقات نداشته باشیم.

او ادامه داد: ماجدی دو بار کاری سراغ من آمد. ما هر روز آن‌ها را دیدیم اما واقعیت این است تمام این رای برای مجمع بود. حسین خبیری عصو هیأت مدیره پرسپولیس ۲۰۰ بار به من زنگ زد که نظرت کیست اما من پاسخی ندادم. ماجدی بیگانه با حال فوتبال نیست‌ و دوره خود من در بخش مدیریتی با من آمد. کار منظمی هم داشته و فوتبال را می‌شناسد. بعد از تقدیر و تشکر از انتظاراتم از او می گویم. پیشکسوتانی که تشریف دارند مانند آقای اربابی و کسانی همچون علی کاظمی که اکنون نیستند برای من همیشه قابل احترام هستند. از همه اعضای هیأت رئیسه و تمام فوتبالیست های بانوان و آقایان استان تهران تشکر می کنم. از جناب آقای شیرازی هم در دوران حضورش تشکر می کنم. باید قدردان باشیم تا دیگران هم قهرمان را بدانند.

تاج در ادامه با بیان این که فوتبال تهران موتور محرک فوتبال کشور است. هر وقت حال فوتبال تهران خوب باشد وضعیت فوتبال کشور هم خوب است. توانمندی فوتبال تهران بسیار بالاست. تیم‌های ملی هم‌چنین وضعی را از سوی همین استان دارند. آقای براتی یک آماری دادند درباره شهر تهران. ۴۰۱ تیم در شهر تهران و ۲۷۱۲ مسابقه در شهر تهران برگزار شده است. اگر به کل استان تعمیم دهیم بسیار بیش‌تر است. این آمار با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست. کدام ورزش یک میلیون نفر را هر هفته به ورزشگاه‌ها می‌کشاند. در ماه مبارک رمضان جدید ۶ میلیون نفر در سالن‌های سراسر کشور هستند.

رییس فدراسیون فوتبال با بیان این که فوتبال در تهران نیاز به نظم دارد، خاطرنشان کرد: تهران باید فوتبالش ارزان شود. آقای ماجدی باید جلوی این را بگیرند و باید یک برنامه‌ریزی مدونی نسبت به ارزان‌سازی فوتبال داشته باشند. انتظار دیگر از تهران در فوتبال ساحلی است.

او با بیان این که درآمد فوتبال در فوتبال توزیع نشده است، مگر می‌شود تاکسی را در همین تهران سوار کنید اما ۷۰ تا ۸۰ درصد پول مسافر را نگیرید؟! حق پخش تلویزیونی ۷۰ درصد درآمد موجود فوتبال است‌ این باید یک‌جایی دیده شود. از نمایندگان مجلس ممنونم که این را در برنامه توسعه آمده است. من می‌دانستم AFC به زودی ابلاغ خواهد کرد که باشگاه‌ها باید با مسئولان پخش قرارداد خود را بیاورند. این که مجلس در مطالعاتش دیده است کار بسیار خوبی است. اگر این را دریافت نکنیم همه چیزمان همین است. درآمد عمده ما از فیفا و AFC است. اگر این درآمد را نگیریم که اداره فوتبالش سخت است.

تاج اظهار امیدواری کرد که دو دستگاه VAR که وارد شده را در کشور نگه داریم که قطعا نمی‌رود. یک دستگاه دیگر هم از فیفا می‌آید تا با سه سیستم کار را ادامه دهیم. از آقای ماجدی و باشگاه‌های تهرانی و سازمان لیگ برتر باید ساماندهی روی ورود داشته باشیم. بحث دیگر هم نظم و انضباطی است که باید در فوتبال داشته باشیم. نتایج تیم امید هم باید بررسی و مشخص شود. این خیلی مهم است که برای مدیریت آن مدیریت واحد در نظر گرفته شود. کارگروهی را برای بررسی نتایج آن در نظر گرفتیم.