نصب تابلوهای هشدار اقدامی در جهت حفاظت از آثار تاریخی حمیدیه

احمد جعفری ماجد :با توجه به ارزش و جایگاه محوطه‌های تاریخی و کوشک تاریخی حمیدیه و نیاز به مراقبت و حفاظت از آن‌ها در برابر هرگونه دخالت و تجاوز، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمیدیه اقدام به نصب تابلوهای هشدار در محوطه‌های تاریخی و درب کوشک حمیدیه اقدام کرد. محوطه تاریخی حمیدیه از […]

احمد جعفری ماجد :با توجه به ارزش و جایگاه محوطه‌های تاریخی و کوشک تاریخی حمیدیه و نیاز به مراقبت و حفاظت از آن‌ها در برابر هرگونه دخالت و تجاوز، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمیدیه اقدام به نصب تابلوهای هشدار در محوطه‌های تاریخی و درب کوشک حمیدیه اقدام کرد.

محوطه تاریخی حمیدیه از مناطق تاریخی شاخص و شناخته‌شده در ایران، که در سال ۱۳۸۱ با شماره ۷۹۳۰ در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

نقشه عرصه و حریم این محوطه در انتظار ابلاغ و بر اساس ضوابط این اداره به منظور هشدار و جلوگیری از هرگونه دخالت غیر در این محوطه، به نصب تابلو اقدام کرد.

از دیگر تابلوهای نصب شده، در ورودی درب کوشک تاریخی حمیدیه که در سال ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۳۹۸۰‌ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

براساس قانون هرگونه تخریب، حفاری و تجاوز به عرصه و حریم محوطه‌ها و آثار تاریخی، برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۶ قانون مجازات اسلامی (تعزیزات) جرم‌ محسوب و موجب پیگرد قضایی می‌باشد.

لذا این اقدام شایسته و در جهت حفاظت از آثار تاریخی و میراث ملی، توسط اداره میراث‌فرهنگی حمیدیه جای تشکر و تقدیر دارد.

***مدیر انجمن دوستداران میراث، گردشگری و صنایع‌دستی تیری