طرح پاکسازی محله به محله در قالب شیفت ایثار در آبادان آغاز شد

شهردار آبادان گفت: طرح ضربتی نخاله‌برداری، ساماندهی و زباله برداری (شیفت ایثار) در مناطق سه گانه شهر آبادان از امروز آغاز شد.به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری آبادان، یاسین کاوه‌پور افزود: این طرح با حضور کارگران خدمات شهری، پسماند و فضای سبز آغاز و تا پایان نخاله برداری و پاکسازی محیطی شهر […]

شهردار آبادان گفت: طرح ضربتی نخاله‌برداری، ساماندهی و زباله برداری (شیفت ایثار) در مناطق سه گانه شهر آبادان از امروز آغاز شد.به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری آبادان، یاسین کاوه‌پور افزود: این طرح با حضور کارگران خدمات شهری، پسماند و فضای سبز آغاز و تا پایان نخاله برداری و پاکسازی محیطی شهر ادامه دارد.

وی گفت: در عملیات پاکسازی خیابان‌های آبادان چندین دستگاه لودر، کمپرسی، بیل بکهو، دستگاه خاور، بولدوزر، بیل مکانیکی و تانکر شستشوی معابر استفاده شده است.

شهردار آبادان به شناسایی نقاطی که نخاله‌های ساختمانی در آنها انباشت شده اشاره کرد و افزود: پس از اجرای طرح، شهروندان آثار نخاله‌برداری را به وضوح در سطح شهر مشاهده خواهند کرد و انتظار می‌رود تا هزینه‌ای را که شهرداری متقبل شده منجر به یک خروجی خوب شود.

کاوه‌پور همکاری رسانه‌ها و شهروندان آبادانی را در این طرح خواستار شد و بیان کرد: در پی آن هستیم که سیمای نازیبای فعلی شهر که به دلیل وجود نخاله‌ها پدید آمده را پاکسازی و آن را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی عمومی در زمینه جمع‌آوری زباله و نخاله در میان شهروندان افزود: به منظور فراهم سازی زمینه مشارکت و همکاری مردم در معرفی خاطیان در بحث زباله و نخاله‌های ساختمانی، بخشی در سامانه ۱۳۷ تعریف شده که شهروندان می‌توانند از این طریق موارد را به اطلاع ضابطان شهرداری برسانند.

شهردار آبادان در پایان با بیان اینکه وضعیت عمران و منظر شهری آبادان خوب نیست گفت: آبادان به لحاظ زیرساخت شرایط خوبی ندارد و برای رفع آن نیاز به حمایت دولت و همراهی نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در تامین، تخصیص و دریافت اعتبارات ویژه دارد.