دبیر شورای عالی مناطق آزاد از مرز شلمچه بازدید کرد

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه اقتصادی روز پنجشنبه از ظرفیت ها، قابلیت ها و امکانات پایانه لجستیکی مرز شلمچه بازدید کرد. سعید محمد و هیات همراه در بدو ورود به شلمچه در محل یادمان شهدای شلمچه حضور یافته و ضمن نثار فاتحه به مقام شامخ شهدای […]

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه اقتصادی روز پنجشنبه از ظرفیت ها، قابلیت ها و امکانات پایانه لجستیکی مرز شلمچه بازدید کرد. سعید محمد و هیات همراه در بدو ورود به شلمچه در محل یادمان شهدای شلمچه حضور یافته و ضمن نثار فاتحه به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین با حضور در نقطه صفر مرزی ایران و عراق از پایانه لجستیکی و بارانداز تجاری شلمچه در محدوده منطقه آزاد اروند بازدید کرد.وی همچنین با حضور در شهرک صنعتی خرمشهر ظرفیت این شهرک را مورد بررسی قرار داد.سعید محمد در سفر ۲ روزه خود به منطقه آزاد اروند، حضور در گلزار شهدا، بازدید از پروزه‌های عمرانی، صنعتی، نفت، انرژی و نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان و خانواده شهدا و ایثارگران را در برنامه کاری خود دارد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.