ممبینی: دبیرکل و کمیته‌ها نیاز به مصوبه هیات رییسه دارند

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال می‌گوید باید برای پیشبرد کارهای روی زمین مانده فدراسیون فوتبال سرعت بیشتری را به خرج بدهند. هدایت‌الله ممبینی درباره انتخاب امیر عابدینی به عنوان سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: پیش از این در جریان این انتصاب نبودم و به هیات رییسه اعلام نشده بود. او فعلا […]

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال می‌گوید باید برای پیشبرد کارهای روی زمین مانده فدراسیون فوتبال سرعت بیشتری را به خرج بدهند. هدایت‌الله ممبینی درباره انتخاب امیر عابدینی به عنوان سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: پیش از این در جریان این انتصاب نبودم و به هیات رییسه اعلام نشده بود. او فعلا به عنوان سرپرست فعالیت می کند.

57316571

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: با توجه اینکه انتخابات به تازگی برگزار شده و اعضای هیات رییسه هم جدید هستند، همه کمیته‌ها نیاز به مصوبه ما دارند. عابدینی زحمات زیادی در فوتبال کشیده و از خانواده ورزش است اما در نهایت برای اینکه حضورش در کمیته اقتصادی و بازاریابی رسمیت داشته باشد، نیازمند هیات رییسه است. کمیته بازاریابی جزو کمیته‌های مهم فدراسیون فوتبال است. او تاکید کرد: باید سرعت بیشتری به کارهای‌مان بدهیم تا وضعیت فوتبال کشور سر و سامان بگیرد. کمیته‌ها با مصوبه هیات رییسه فعالیت قانونی خواهند داشت و از دست دادن زمان به نفع ما نیست. همه کمیته‌های ما مهم هستند.

ممبینی در واکنش به اینکه مهدی تاج گفته است علیرضا اسدی به عنوان دبیرکل فدراسیون نیازمند مصوبه جدیدی از سوی هیات رییسه فدراسیون فوتبال ندارد چرا که از انتصاب چهار ساله او فقط یک سال گذشته است، گفت: چنین قانونی در اساسنامه فدراسیون فوتبال ندارد و دبیرکل هم مانند کمیته‌ها نیازمند مصوبه هیات رییسه است. چون هیات رییسه جدید شده، دبیرکل هم باید رای بیاورد. این عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال افزود: شاید افرادی در هیات رییسه باشند که علاقه‌ای به حضور علیرضا اسدی نداشته باشند. همه‌ی کارها باید با مصوبه هیات ریسه پیش برود. همه باید به قانون احترام بگذارند.

او در پاسخ به این سوال که آیا انتصاب‌هایی مانند رییس سازمان تیم های ملی یا مشاور بین‌الملل فدراسیون فوتبال هم نیاز به مصوبه هیات رییسه دارند، اظهار کرد: فکر نمی کنم در اساس‌نامه قانونی مبنی بر این مورد داشته باشیم. طبق اساسنامه سمت‌هایی مانند دبیرکلی و کمیته‌ها نیاز به مصوبه دارند. ممبینی درباره روند کند تغییرات در فدراسیون فوتبال گفت: فکر می‌کنم تاج به دلیل ترافیک کاری در فدراسیون فوتبال هنوز به مباحث دیگر نرسیده است. تاج در شرایط فعلی، بیشتر زمان خود را معطوف به تیم‌های ملی کرده و نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد. به هر حال رسیدگی به موضوعاتی مانند سازمان لیگ، کمیته‌ها و دبیرکلی هم جزو کارهایی است که باید به آن‌ها رسدیگی شود.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال با ضروری خواندن رسیدگی به وضعیت کمیته‌ها، اضافه کرد: کمیته‌های مختلفی مانند کمیته داوران که در آستانه شروع لیگ برتر قرار داریم باید تعیین تکلیف شوند. قبل از شروع لیگ کارهایی مانند استعدادیابی، آزمایش وضعیت جسمانی داوران و … باقی مانده و باید به کارها سرعت داد. در این راه باید کارهای گروهی و مشارکت اعضا افزایش یابد.

ممبینی در واکنش به اینکه عده‌ای می‌گویند تاج و کفاشیان اعضای هیات رییسه را بازی نمی‌دهند، گفت: من اینطور فکر نمی‌کنم. باید به تاج هم حق بدهیم که نمی‌خواهد کارهایش را با عجله پیش ببرد. او فرد لایقی است و مطمئنم که در سمت و جایگاه خود موفق می‌شود. او ارتباط خوبی با همه اعضای هیات رییسه دارد. فوتبال ما نیاز به روح و نفس تازه‌ای دارد و باید سعی کنیم از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری آن را تقویت کنیم. تیم ملی ما دیگر نباید مشکلات گذشته را داشته باشد. باید با تفکر و تعمل بیشتری هم پیش برویم. او ادامه داد: فوتبال و فدراسیون برای شخص خاصی نیست و همه برای توسعه فوتبال و حفظ غرور ملی کار می‌کنیم. ایمان دارم که تاج این مسئولیت و بار سنگین را به سر منزل مقصود می‌رساند. باید در بحث استاندارد کردن فوتبال‌مان گام‌های بلندی بردادیم.