سید حسن خمینی: در ورزش راه نرفته زیادی داریم

نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می‌گوید حضور خیرین در عرصه ورزش و دیگر حوزه‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است. حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در نخستین همایش خیرین ورزش‌یار اظهار کرد: بسیار خرسندم در حضور خیرین عرصه ورزش کشور هستم. حضور افراد خیر در بخش‌های مختلف بخصوص عرصه ورزش بسیار تاثیرگذار بوده است. […]

نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می‌گوید حضور خیرین در عرصه ورزش و دیگر حوزه‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است. حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در نخستین همایش خیرین ورزش‌یار اظهار کرد: بسیار خرسندم در حضور خیرین عرصه ورزش کشور هستم. حضور افراد خیر در بخش‌های مختلف بخصوص عرصه ورزش بسیار تاثیرگذار بوده است. او ادامه داد: برای صدقه دادن و انجام کارهای خیر هم دستورات زیادی وجود دارد و هم ثواب زیادی قرار داده شده است. گاهی حتی حس می‌کنیم دادن خیرات و حسنات در حق افراد مختلف واجب باشد و به همین خاطر بر روی آن تاکید شده است.

=_UTF-8_B_MTQyMjg4MDA4NjY0OF81N180LmpwZw==_=

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: امور خیر و صدقات هم ثواب دنیوی دارد و هم ثواب اخروی و روایات زیادی درباره دادن صدقه و خیرات آورده شده و نباید فراموش کنیم که کار خیر فقط محدود به بخش مالی نمی‌شود. او با بیان اینکه باید به نقاط دور افتاده و محروم توجه کافی صورت پذیرد گفت: اینکه در یک نقطه دور افتاده یک خیر با کمک‌های خود جایی را ایجاد کرده، کار بسیار بزرگی است که به این سبب هم نام نیکو از وی به جای می‌ماند و هم ادای دین به جامعه کرده است. البته این خیر توشه‌ای نیز برای آخرت خود ذخیره کرده است. حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با بیان اینکه هرچه در عرصه ورزش کار شود گفت: ما هرچه در حوزه ورزش کار کنیم باز هم کم است. در این عرصه راه نرفته زیادی داریم. البته در این زمینه هم دولت توجه کافی دارد و هم جناب آقای گودرزی که خود درک و شناخت کافی از ورزش دارد. او اضافه کرد: جایگاه ما در ورزش با توانمندی‌های جامعه فاصله دارد و باید این فاصله را پر کرد به شرط آنکه به ورزش در نقاط دور افتاده توجه کنیم. اینکه ما نسبت به میانگین جهانی دو تا سه برابر عقب افتاده باشیم نکته جالبی نیست. پیش از سخنان سید حسن خمینی وزیر ورزش و جوانان به روی سن آمد و به تمامی حاضران در جلسه به خصوص آیت‌الله سید حسن خمینی خیر مقدم گفت.