روسیه در مسکو مغلوب ایران شد/ ملی پوشان با 7 امتیاز به تهران می آیند

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود با روسیه قهرمان المپیک موفق به کسب دومین پیروزی شد تا جمع امتیازهای خود را به هفت برساند. تیم ملی والیبال ایران امشب در دومین مسابقه خود در هفته پنجم لیگ جهانی به مصاف روسیه قهرمان المپیک 2012 لندن و لیگ جهانی 2013 در سالن سی وی […]

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود با روسیه قهرمان المپیک موفق به کسب دومین پیروزی شد تا جمع امتیازهای خود را به هفت برساند. تیم ملی والیبال ایران امشب در دومین مسابقه خود در هفته پنجم لیگ جهانی به مصاف روسیه قهرمان المپیک 2012 لندن و لیگ جهانی 2013 در سالن سی وی سنت پترزبورگ شهر کازان روسیه رفت و سه بر صفر این تیم را از پیش رو برداشت تا شکستی دیگر برای روسیه در لیگ جهانی ثبت کند.تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 18 و 25 بر 21 روسیه را شکست داد تا هفت امتیازی شود.

81646380-6519491

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه عادل غلامی، سعید معروف، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور، مهدی مرندی، شهرام محمودی و سید محمد موسوی به میدان فرستاد.در تیم روسیه نیز دینیز بیر یوکُف، آرتم وُلویچ، ییوگِینی سیوُژیلیئِس، آندری آشیِف، ماکسیم میخایلوف، ایگر کلدیِنسکی و آلِکسی ویِربُف در ابتدای مسابقه به میدان آمدند.تیم ملی والیبال ایران در ابتدای ست نخست دو امتیاز پیاپی به دست آورد. سپس روسیه امتیاز گرفت و هر دو تیم به صورت پایاپای امتیازها را به دست آوردند و وقت استراحت اول 8 بر 7 به سود ایران شد. در ادامه تیم ایران با دفاع های خوب اختلاف را به چهار امتیاز رساند و سرمربی روسیه الکساندِر بوتکو را میدان آورد. وقت استراحت فنی دوم هم 16 بر 12 به ایران رسید.

در امتیاز 23 بر 18 روسیه درخواست بازبینی ویدیویی داد و رای داور دوباره تایید شد. مهدی مهدوی و فرهاد قائمی نیز به میدان آمدند. در امتیاز 24 بر 19 به سود ایران سرمربی روسیه وقت استراحت درخواست کرد. بازی خوب تیم ایران در این ست همچنان ادامه یافت و بازیکنان در دریافت و دفاع خوب عمل کردند تا اینکه ست نخست 25 بر 20 به سود ایران به پایان رسید.در ست اول مجتبی میرزاجانپور با 13 حمله و کسب 7 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران بود و اشیو بازیکن شماره 11 روسیه با 12 حمله و کسب 4 امتیاز بهترین بازیکن روس ها بود.در این ست 14 امتیاز ایران از اسپک بدست آمد و 5 امتیاز آن از دفاع به دست آمد، همچنین عبادی پور نیز یک امتیاز مستقیم سرویس کسب کرد. در این ست بازی کم اشتباه ایران، دریافت های خوب مرندی، عبادی پور و میرزا جانپور موجب طراحی خوب حملات ایران از سوی سعید معروف شد و زدن اسپک های صد در صد از سوی مهاجمین به همراه دفاع روی تور موفق غلامی و موسوی پازل موفقیت ایران را در این ست را تشکیل داد.

نخستین امتیاز ست دوم نیز به ایران رسید. در این ست نیز رقابت دو تیم ابتدا نزدیک بود اما بعد روسیه سه امتیاز پیش افتاد. در امتیاز 6 بر 3 کواچ درخواست وقت استراحت کرد که اختلاف بیشتر نشود. اولین وقت استراحت فنی این ست 8 بر 5 به روسیه رسید.در ادامه مسابقه تیم ایران یک درخواست ویدیو چک کرد که رای داور به نفع ایران تغییر کرد. در امتیازهای 10 و 11 ایران با روسیه به امتیاز تساوی رسید و در امتیاز 12 نیز از روسیه پیش افتاد. وقتی مسابقه 13 بر 11 به سود ایران شد سرمربی روسیه درخواست وقت استراحت کرد. دومین وقت استراحت فنی 16 بر 13 به سود ایران شد تا ملی پوشان سه امتیاز از حریف پیش بیافتند.مهدی مهدوی در این ست نیز به زمین مسابقه آمد. در امتیاز 19 بر 14 روسیه وقت استراحت دوم خود را گرفت. در ادامه فرهاد قائمی نیز به میدان آمد و در امتیاز 22 بر 17 روسیه درخواست بررسی ویدیویی داد که امتیاز ایران دوباره تایید شد. در نهایت این ست نیز 25 بر 18 به سود ایران به پایان رسید.

تلاش برای کسب امتیاز تا آخرین لحظه و حمایت از مهاجم و استفاده از توپ های برگشتی از نقاط قوت و مثبت عملکرد مردان والیبال ایران در این ست بود. همدلی در تیم ایران و روحیه دادن و تشویق بازیکنان داخل زمین از سوی بازیکنان ذخیره از نکات بارز ارتباطات خوب تیم ملی والیبال ایران در این ست بود.در ست سوم نخستین امتیاز به روسیه رسید، اما در ادامه ایران دوباره توپ و میدان را اختیار گرفت و اختلاف امتیاز خود را به چهار امتیاز رساند. وقت استراحت اول این مسابقه 8 بر 3 به ایران رسید.در ادامه این ست روسیه اختلاف امتیازهای خود را با ایران کاهش داد و در امتیاز 12 بر 11 به یک امتیاز رساند که کواچ وادار به گرفتن وقت استراحت شد تا این روند را قطع کند، اما دو تیم در امتیاز 12 مساوی شدند و امتیاز 13 نیز به روسیه رسید. سرویس های خوب ماکسیم امتیازهای خوبی برای روسیه به ارمغان آورد و وقت استراحت فنی دوم 16 بر 13 به روسیه رسید.

محمد حسن صنوبر به زمین آمد تا در دفاع روی تور به بازیکنان کمک کند. مهدوی نیز بعد از وارد زمین ایران شد. ملی پوشان سه امتیاز متوالی به دست آوردند تا دو تیم در امتیاز 16 مساوی شوند. روسیه درخواست بررسی ویدیویی داد اما رای داور دوباره تایید شد. در امتیاز 17 بر 16 به سود ایران دوباره درخواست بررسی ویدیویی داده شد و بازهم رای داور تایید شد. صنوبر پس از ورود چند دفاع خوب انجام داد و امتیازهای حساسی را برای ایران به ارمغان آورد.در نهایت تیم ملی والیبال ایران این ست را 25 بر 21 به سود خود خاتمه داد تا تا نتیجه دومین مسابقه را نیز با اقتدار و سه بر صفر از آن خود کنند.تیم ملی والیبال ایران شب گذشته در نخستین مسابقه نیز سه بر یک به پیروزی رسید و در مجموع شش امتیاز از روسیه گرفت تا با یک امتیاز کسب شده از مسابقه دوم با لهستان، هفت امتیازی شود و همچنان در رتبه سوم گروه B سطح یک لیگ جهانی باقی بماند.

در حال حاضر آمریکا با 17 امتیاز و لهستان با 11 امتیاز در رتبه های اول و دوم قرار دارند و روسیه نیز با یک امتیاز در جایگاه چهارم جدول است.یوشی ها رو نوشیواکی از ژاپن به عنوان ناظر و نماینده FIVB، تاراس ایل کیو از کانادا و گوران گرادینسکی از صربستان به عنوان داوران اول و دوم وظیفه قضاوت در این مسابقه را بر عهده داشتند.این دیدار حدود هزار تماشاگر داشت که نسبت به روز گذشته بسیار کمتر بود. در بین تماشاگران حاضر در سالن تعداد ایرانیان نیز نسبت به روز گذشته افزایش داشت. دکتر محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال، دو نماینده مجلس شورای اسلامی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در بین ایرانیان حاضر در سالن بودند.تیم ملی والیبال ایران امشب کازان را به مقصد تهران ترک می کند تا در هفته ششم تا هشتم لیگ جهانی به ترتیب از تیم های آمریکا، لهستان و روسیه پذیرایی کند.