درخشش تیم ملی کشتی آزاد ایران در دور نخست رقابت‌های جهانی بلگراد

سه آزادکار تیم ملی کشتی در فینال دور نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان به میزبانی شهر بلگراد صربستان امشب (یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲) در وزن های ۷۰، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفتند. امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم به مصاف رتفورد آمریکایی رفت و در نهایت با واگذاری رقابت با […]

سه آزادکار تیم ملی کشتی در فینال دور نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان به میزبانی شهر بلگراد صربستان امشب (یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲) در وزن های ۷۰، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفتند.

امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم به مصاف رتفورد آمریکایی رفت و در نهایت با واگذاری رقابت با نتیجه ۸ بر ۵ موفق به کسب مدال «نقره» جهانی شد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم هم حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی به‌عنوان دو آزادکار نامدار دنیای کشتی برای ششمین بار با یکدیگر سرشاخ شدند که در پایان یزدانی با شکست در برابر او به مدال «نقره» بسنده کرد.

اما در آخرین مسابقه امشب، امیرحسین زارع که با پیروزی قاطعانه‌ مقابل طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک در وزن ۱۲۵ کیلوگرم توانست به فینال این دوره از مسابقات برسد، پتریاشویلی قهرمان نامدار سنگین وزن را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد و به مدال «طلا» رسید.

همراه اول به‌عنوان حامی تیم‌های ملی کشتی کشورمان، این موفقیت‌ را به تمامی ایرانیان و ملی پوشان تبریک گفته و برای کشتی‌گیران دور بعدی آرزوی موفقیت کرده است.