لیگ دسته اول فوتبال؛ استقلال خوزستان در آستانه صعود/ چوکا دسته دومی شد

با نتایج رقم خورده در هفته سی‌وسوم لیگ دسته اول فوتبال، تکلیف تعیین دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر به هفته آخر کشیده شد. هفته سی و سوم و مقابل پایانی لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان با برگزاری ۸ دیدار همزمان از ساعت ۱۸ برگزار شد.در رقابت‌های امروز شمس آذر قزوین […]

با نتایج رقم خورده در هفته سی‌وسوم لیگ دسته اول فوتبال، تکلیف تعیین دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر به هفته آخر کشیده شد. هفته سی و سوم و مقابل پایانی لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان با برگزاری ۸ دیدار همزمان از ساعت ۱۸ برگزار شد.در رقابت‌های امروز شمس آذر قزوین قهرمان لیگ دسته اول برابر آرمان گهر ۲ بر یک به پیروزی رسید تا پرونده شاگردان سعید دقیقی با توجه به استراحت در هفته پایانی با ۷۰ امتیاز بسته شود.

در سایر بازی‌های امروز با توجه به نتایجی که رقم خورد تکلیف تیم دوم صعود کننده به لیگ برتر به هفته پایانی کشیده شد.استقلال خوزستان رده دومی با ۲ گل خوشه طلایی ساوه را شکست داد تا با ۵۴ امتیاز جایگاهش دومی را حفظ کند و شانس اول صعود به عنوان تیم دوم به لیگ برتر باشد.

فجر شهیدسپاسی، ۳ بر یک از سد پارس جنوبی جم گذشت تا با ۵۳ امتیاز در رده سوم باقی ماند و چشم به لغزش استقلال خوزستان در هفته پایانی برای بازگشت به لیگ برتر داشته باشد.سایپا دیگر شانس صعود به لیگ برتر هم یک بر صفر شهرداری همدان را شکست داد و با ۵۲ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت تا همچنان شانس‌ صعودش را حفظ کند. شهرداری همدان هم با این شکست ۲۷ امتیازی و در رده چهاردهم باقی ماند تا یکی از گزینه‌های سقوط باشد.

خیبر خرم آباد رده پنجمی هم با برابر شهرداری آستارا یک بر صفر به پیروزی رسید تا با ۵۱ امتیاز حداقل روی کاغذ شانس لیگ برتری شدن داشته باشد.در سایر دیدارهای امروز چوکای تالش ۴ بر ۲ برابر خلیج فارس ماهشهر شکست خورد و با ۲۲ امتیاز قعرنشین ماند و به لیگ دسته دوم سقوط کرد. خلیج فارس ماهشهر هم با این برد شانس‌هایش را برای بقا در دسته اول زنده نگه داشت. ماهشهری‌ها با این برد با ۲۶ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار گرفتند.

در سایر مسابقات، دریای بابل سه بر یک مس شهر بابک را شکست داد و استقلال ملاثانی هم برابر ون پارس اصفهان به تساوی یک بر یک رسید.با توجه به این نتایج هفته پایانی داغی در انتظار لیگ دسته اول است، هفته‌ای که تکلیف دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر و دومین تیم سقوط کننده به دسته دوم مشخص می‌شود.هفته سی و چهارم لیگ دسته اول روز سه‌شنبه دوم خرداد برگزار می‌شود و برنامه مسابقات به شرح زیر است:

پارس جنوبی جم – شهرداری آستارا / ساعت ۱۸- ورزشگاه تختی جم

ون پارس اصفهان – خوشه طلایی / ساعت ۱۸- ورزشگاه فولادشهر فولادشهر

خیبر خرم آباد – شهرداری همدان / ساعت ۱۸- ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد

چادرملو اردکان – خلیج فارس ماهشهر/ ساعت ۱۸- ورزشگاه نصیری یزد

سایپا تهران – استقلال ملاثانی / ساعت ۱۸- ورزشگاه پاس قوامین تهران

مس شهربابک – فجرسپاسی شیراز / ساعت ۱۸- ورزشگاه سردارسلیمانی شهربابک

چوکا تالش – دریاکاسپین بابل / ساعت ۱۸- ورزشگاه پوریاولی تالش

استقلال خوزستان – آرمان گهر سیرجان / ساعت ۱۸- ورزشگاه غدیر اهواز