مدیران زباله یا مدیریت زباله؟

شاید از هر شهروند ،حتی بی اطلاع از وظایف و مسئولیت های سازمان ها وادارات و ارگان ها،بپرسید کار شهرداری چیست؟ اولین نقطه ای که برایتان بازگو می کند،موضوع زباله است،جمع اوری زباله،یا همان مدیریت زباله! با تصویب طرح جامع شهری کلانشهر اهواز و تعیین تکلیف برخی مناطق که محرومیت شان حاصل بی تدبیری مدیران […]

شاید از هر شهروند ،حتی بی اطلاع از وظایف و مسئولیت های سازمان ها وادارات و ارگان ها،بپرسید کار شهرداری چیست؟ اولین نقطه ای که برایتان بازگو می کند،موضوع زباله است،جمع اوری زباله،یا همان مدیریت زباله!

با تصویب طرح جامع شهری کلانشهر اهواز و تعیین تکلیف برخی مناطق که محرومیت شان حاصل بی تدبیری مدیران و شهرداران و نمایندگان سابق وکنونی است،مردم این مناطق خوشحال، به آینده گل وبلبل این مناطق امیداورتر شدند.اما یک نگاه ساده به این مناطق برای نمونه بروال بیندازید می بینیم که شهرداری منطقه ۳ اهواز بدون هیچ نظارتی و حتی ممانعتی،امروز ده ها  تن زباله را در محدوده این منطقه رها میکند،انهم نه زباله های این منطقه بلکه زباله هایی که توسط ماشینهای جمع اوری زباله از دیگر مناطق جمع آوری میشود و در این منطقه شهر به حال خود رها می شود!

درد منطقه بروال فقط این بی تدبیری شهرداری و مدیرانش نیست،بلکه ماجرای شرکت نفت چندین برابر بزرگتر از این مشکل است،شرکت نفت که روزی  زمینهای کشاورزی مردم این منطقه را با نازلترین قیمتها خریدند و ده ها چاه نفت را دور تا دور بروال حفر کردند،در عوض آلودگی و بیکاری تحویل این مردم دادند ،بدون هیچ امکاناتی،نه فضای سبزی نه مدرسه ای،آنچه به مردم بروال دادند آلودگی هوا و خاک است ،زمینهای کشاورزی که روزگاری باغات انگور و هویج و.. بودند را به حفره هایی پر از پسمانده های نفتی یا حداقل نمک و شوره زار تبدیل کردند.در عوض هیچکس اینجا طلبکار شرکت نفت نیست!به راحتی دیوارهای پیش ساخته بتنی درست میکند،براحتی الودگی برای شهروندان درست می کند،شهرداری و شورای شهر هم مشغول زدوبند با مسئولان شرکت نفتند.

فرودگاه اهواز هم جز آلودگی صوتی برای مردم بروال چیزی حاصل نداشته! امار دقیقی از مشکلات سمعی مردم بروال وجود ندارد ،اما انان که ساکن بروال هستند ،بخوبی با این مشکل مردم اشنا هستند،فرودگاه هم با کم کاری مسئولان و‌ نمایندگان و مدیران وشهرداران هیچ امکاناتی برای بروال ندادند،دقیقا هیچ ارزشی برای این مردم قائل نیستند!هیچ….