سرهنگ موسوی : 80 درصد پرونده هاي تشكيل شده در فضاي سايبري كشف مي شود

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خوزستان گفت:بيش از 80 درصد پرونده هاي تشكيل شده در حوزه فضاي سايبري از سوي پليس فتا كشف شده و به رسيدگي منجر مي شود. سرهنگ سيدرحمان موسوي دوشنبه در آبادان در گفت و گو با ايرنا افزود:اميدواريم با افزايش استفاده شهروندان با فضاي مجازي و افزايش آگاهي آنان نسبت […]

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خوزستان گفت:بيش از 80 درصد پرونده هاي تشكيل شده در حوزه فضاي سايبري از سوي پليس فتا كشف شده و به رسيدگي منجر مي شود. سرهنگ سيدرحمان موسوي دوشنبه در آبادان در گفت و گو با ايرنا افزود:اميدواريم با افزايش استفاده شهروندان با فضاي مجازي و افزايش آگاهي آنان نسبت به آسيب ها و تهديدهاي اين فضا، ميزان شكايت شهروندان روند كاهشي يابد.

82058455-70693861

وي افزايش سرعت عمل در رسيدگي به پرونده هاي سايبري را از برنامه هاي اصولي پليس فتا طي سال جاري عنوان كرد و اظهار داشت:ارتقاء نيافتن دانش جامعه در حوزه هاي سايبري باعث بروز آسيب در عرصه هاي مختلف تبديل شده است. سرهنگ موسوي گفت:آشنا نبودن افراد با فضاي مجازي باعث مي شود تا فضايي در اختيار هكرها و سارقان اينترنتي قرار گيرد كه سوء استفاده كنندگان با سوء استفاده از اطلاعات، به حريم خصوصي افراد نفوذ كرده و از اين اطلاعات بهره برداري نادرست انجام دهند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خوزستان با تشريح تهديدات و آسيب هاي فضاي مجازي به ويژه برخي شبكه هاي اجتماعي افزود: فضاي مجازي دنياي بسيار گسترده و با پيچيدگي هاي بسياري است كه كاربران آموزش نديده را به سهولت دچار گرفتاري و دردسر مي كند. معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خوزستان همچنين با تشريح نقش رسانه ها در آگاهي بخشي به مردم، گفت:آموزش به شهروندان و افزايش آگاهي شهروندان، كاهش جرايم در حوزه سايبري را به همراه دارد. وي از رسانه ها به عنوان پيشتازان و سربازان نظام در خط مقدم جبهه فرهنگ سازي و مقابله با جنگ نرم دشمن نام برد و اظهار داشت:به همين منظور، كميته هم انديشي با اصحاب رسانه در استان خوزستان تشكيل شده كه در آن راهكارهاي مقابله با تهديد در حوزه سايبري و رسانه هاي مورد بحثوتبادل نظر قرار مي گيرد.