لفته منصوری : مردم از رسانه های معتبر می خواهند در این شرایط سخت همراه آنها باشند و در گرداب ترس و اضطراب رها نکنند!

دیشب در حالی که مردم اهواز و نقاطی از استان خوزستان در حالتی کاملا فوق العاده قرار گرفتند. و گرد و غبار یا ریز گردها یا هر اسم جدیدی که بر آن خواهند گذاشت تا ادامه حضور هول انگیز و وحشت زای آن را توجیه کنند!!! زندگی آنها را در تنگنا قرار داد . بخش […]

دیشب در حالی که مردم اهواز و نقاطی از استان خوزستان در حالتی کاملا فوق العاده قرار گرفتند. و گرد و غبار یا ریز گردها یا هر اسم جدیدی که بر آن خواهند گذاشت تا ادامه حضور هول انگیز و وحشت زای آن را توجیه کنند!!! زندگی آنها را در تنگنا قرار داد . بخش خبری ساعت 23 سیمای مرکز خوزستان فارغ از این موضوع مهم دو گزارش سیاحتی – اجتماعی از سوسن و لالی که متضمن طبیعت زیبا و دل انگیز این مناطق است پخش کرد! همچنین بعد از پایان مسابقه استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران که خوشبختانه منجر به پیروزی استقلال خوزستان شد، و در اوج وضعیت غبار در اهواز مستندی از طبیعت خوزستان با موضوع اکوتوریسم پخش شد. اینجانب دیشب در مطلب کوتاهی سوال کردم که اعلام وضعیت هواشناسی سباسی شده یا خط قرمز است؟ که این بخش خبری مهم اصلا به آن نپردازد و بر خلاف شبهای قبل حتی یک تماس تلفنی با کارشناس هواشناسی برقرار نکردند و مردم را در میان شایعه های وحشتناک شیمیایی بودن گرد و خاک دیشب و امروز رها کردند!

IMAGE634821794123734302

دیشب در یکی از گروههای مجازی فردی من و افراد دیگری که به این موضوع پرداختیم را دعوت به انصاف کرد که چرا علیرغم اینکه چند روز پیش گروه فیلمبرداری سیمای مرکز خوزستان به سوسن و لالی رفته و این دو گزارش زیبا را تهبه کرده، ما این دو گزارش را آرشیوی قلمداد کردیم؟! اولا: اصل موضوع این است که چرا سیمای مرکز خوزستان در مهمترین بخش خبری خود به این خبر مهم که واجد ارزشهای خبری چون شگفتی، بزرگی و برخورد و … است نپرداخت؟ ثانیا: آیا آرشیوی بودن خبر باعث از بین رفتن زحمت تهیه کنندگان آن می شود؟ که ما را به انصاف دعوت می کنید؟! ثالثا: وقتی در گزارش سوسن مصاحبه شوندگان شما در لوکیشن سبز بهاری مردم را به بازدید عید از این منطقه سرسبز دعوت می کنند انتظار دارید مخاطب حرف شما را بپذیرد که این گزارش در مرداد ماه تهیه شده است؟! یا عید جدیدی در پیش است که ما خبر نداریم!

دوستان عزیز عقده سخن گشایی نیست! وضعیت غیر عادی است! دوستانی که سیاست خبری آنها برای جلوگیری از انگیختن مطالبات مردم، مبنی بر عادی سازی اوضاع و احوال قرار می گیرد به شعور مردم توهین می کنتد! والا چه توجیهی پشت این سکوت وجود دارد؟ دیشب که افق دید در اهواز به شدت پایان آنده بود و اختلالاتی در تلفن همراه ایجاد شده هر کس که برای کاری به بیرون رفته بود خانواده خود را منتظر و نگران کرد و چقدر تصادف های شهری و ترافیک خصوصا در جاده ساحلی! وقتی زتدگی اینگونه مختل می شود، کمی هم حق را به مردم بدهید و بحث را منحرف نکنید که چرا حق گروه فیلمبرداری را ادا نکردید و داد انصاف بدهید!!!

مردم از رسانه های معتبر می خواهند در این شرایط سخت همراه آنها باشند و در گرداب ترس و اضطراب آنها را رها نکنند! مثلا به این خبر یا شایعه که دیشب به سرعت در شبکه های مجازی پخش شد، پاسخ دهند