پیام وزیر اسبق جهاد سازندگی بمناسبت درگذشت مادر شهید علی هاشمی

درپی رحلت مادر سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده سپاه شسم خوزستان و قرارگاه سری نصرت در دوران ۸ سال دفاع مقدس ، دکتر غلامرضا فروزش وزیر اسبق جهاد سازندگی پیام تسلیتی را صادر کرد که به شرح زیر می باشد: بسم‌الله الرحمن الرحیم الذی خلق الموت والحیات لیبلوکم احسن عملا و هو العزیز الغفور به […]

درپی رحلت مادر سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده سپاه شسم خوزستان و قرارگاه سری نصرت در دوران ۸ سال دفاع مقدس ، دکتر غلامرضا فروزش وزیر اسبق جهاد سازندگی پیام تسلیتی را صادر کرد که به شرح زیر می باشد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
الذی خلق الموت والحیات لیبلوکم احسن عملا و هو العزیز الغفور

به خانواده سردار والامقام، شهید علی هاشمی و به مناسبت درگذشت بانوی فداکار والده گرامی و صبور آن قهرمان که توسط برادر عزیز و جهادگر جناب سید خلف موسوی به اینجانب اعلام گردید.

جغرافیای پر از راز و رمز خوزستان، همیشه سربلند و مفتخر به وجوه و خصلت‌ های بی‌شمار بوده است. درد دین و علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت و سرسپردگی به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و فرزندان و اصحاب ایشان و بر پا داشتن مجالس پرشور و پرمعنی در محرم و صفر، روضه‌ها و مجالس در اکثر شب‌ و  روزهای سرد و گرم سال فقط انگشت اشاره‌ای است بر این اعتقاد فرهنگی و دیانت ذاتی مادران و زنان این سرزمین اسطوره‌ای است که نقش اصلی در تربیت نسلی که حافظ این شیوه بهشتی و جاودانه‌اند را همیشه بر عهده داشته‌اند.

زنانی نجیب، با حیا، آرام، قوی و زحمتکش که استوانه و محور قوام خانواده‌ها و تضمین کننده حیات فرهنگی و مذهبی این مردمان بوده‌اند .در مناسبت‌های مذهبی و در کارزارهای ملی و موقعیت‌های اجتماعی بزرگترین پشتوانه برای آرامش و فراهم آورنده شرایطی بودند که مردان و جوانان تمام قد وظایف و تکالیف و تشخیص خود برای دفاع از ملک و ملت عمل نمایند.

جنگ تحمیلی و حمله غافلگیر کننده و ناجوانمردانه دشمنان در همان ابتدای شکل گیری نظام مقدس اسلامی و در تمام هشت سال و پس از آن باعث تبلور جلوه واقعی صلابت، قدرت و دایره اثر زنان و دختران خوزستانی در پشتیبانی از مردان و جوانان شده و صد البته به ضرورت خود نیز در خطوط مقدم یافت می‌شدند. دفاع مقدس غبار روی معادن عظیم و ذخایر انسانی را در همه زمینه‌ها کنار زد و این سرمایه های بی نظیر را شناساند.

اینجانب افتخار داشته ام به عنوان فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی و از روز اول شروع جنگ با چهره های نورانی و اراده های تزلزل ناپذیر و مجاهدت های خاموش و شبانه روزی برادران بیشماری آشنا و هم مجلس شوم شهید گرانقدر سردار علی هاشمی چون جواهری در صدف گمنامی یکی از بهترین مثال های این نسل باشکوه و جاودانه است جوان نجیب و با حیا،دانا، مطلع و بسیار باهوش و مسلط بر جغرافیای منطقه، پرکار، دوست داشتنی و شجاع به همراه تعدادی همرزم پاک باخته جوان و اکثراً بومی و عرب ، معماران و کاشفان اصلی جغرافیای هور در طول دفاع مقدس در خیبر و بدر و رقم زنندگان پیروزی هایی تاریخی بودند.

در همیشه دوران دفاع مقدس فرماندهان مجال داشتند توفیقات و دستاوردهایی را کم و زیاد عنوان و چهره‌های موفق و قهرمانان را معرفی نمایند. شهید عزیز سردار خنده رو و جوان علی هاشمی و یاران به اقتضا مأموریت‌های سری و ناپیدا خود علاوه بر کمبودها و مشکلات، نامهربانی‌ها و نابرابری‌ها در تجهیزات نسبت به دشمنان قسم خورده خارجی و داخلی باید در کمال اختفا و گمنامی و با فرار و دوری از خانواده، دوست و آشنایان و در سکوت و تنهایی و چراغ خاموش مجاهدت نمایند در چنین شرایطی موفقیت کمیاب می‌شود. مگر لطف پروردگار باشد و به مرد اخلاص که به حمدالله این دو حاصل بود اما در هجران
عاقبت نیز علی هاشمی در همان خلوت و در گوشه ناپیدای نیزارهای هور الهویزه به آسمان پیوست و تاریخی شد.

جمعیت عظیم مردمی که در مراسم تشییع بیشتر نمادین او شرکت داشتند همان سرمایه عظیمی است که جز برای مناسک و به احترام اخلاص و فداکاری قهرمانانه و خوشنامی گرد هم نمی‌آیند. و اما اکنون مادر صبور و بانوی مومنه و مجاهد به نمایندگی از مادران و همسران عزیز، دلاوران خوزستانی آسمانی شد و به یادگار عزیز و سفر کرده‌اش پیوست.

بدرقه باشکوه این مادر قهرمان توسط زنان و مردان و جوانان دلداده و قدرشناس خوزستانی بیشتر از آنکه نمایش مناسبت‌های رایج و تکراری باشد، بیانگر ارزشی است که حافظان و مدافعین سرافراز این مملکت الهی و حریم دین  و قرآن و خدمت به مردم  شایسته و شریف ، در ذهن مردم ایران دارند.

در روزهاب پر از حزن و عزای مخرم و صفر و با کمال تاسف و تاثر  و خضوع و احترام، مراتب تسلیت خود را به مناسبت درگذشت حاجی خانم والده گرانقدر سردار علی هاشمی را به خانواده عزیز و صبورشان تقدیم و سربلندی و سلامتی و توفیقات بیشمار را از پیشگاه حضرت حق مسئلت می‌نمایم. اطمینان دارم این مادر همراه با قافله زنان صبور، همسران و فرزندان شهدا و همرزمان از جان گذشته در اعلا اعلین و در جوار انبیا اولیا ماوا دارند. بازماندگان آن وقایع بی بدیل هم در آرزوی شفاعت ایم و حسن عاقبت، انشاالله

غلامرضا فروزش
فرمانده وقت پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی وزیر سابق جهاد سازندگی

چهارم شهریور ۱۴۰۲