مادر کوشا مشکل روانی نداشت/ جزئیات قتل دردناک کودک اهوازی

دادستان خوزستان از اعتراف مادر کوشا خبر داد اما دایی کوشا در پاسخ می گوید : «خواهرم مشکل روحی روانی ندارد و هنوز هم مشخص نیست که واقعا خواهرم کوشا را کشته باشد؛ در حال حاضر هم در بازداشت موقت به سر می‌برد» همین دو سه روز قبل بود که تصویر پسر بچه‌ای که در […]

دادستان خوزستان از اعتراف مادر کوشا خبر داد اما دایی کوشا در پاسخ می گوید : «خواهرم مشکل روحی روانی ندارد و هنوز هم مشخص نیست که واقعا خواهرم کوشا را کشته باشد؛ در حال حاضر هم در بازداشت موقت به سر می‌برد»

همین دو سه روز قبل بود که تصویر پسر بچه‌ای که در کوی ملت اهواز گم شده بود توسط کاربران فضای مجازی خودجوش دست به دست شد تا بلکه زودتر پیدا شود و مادر و پدرش از نگرانی دربیایند.

آن تصویر چهره زیبا و معصوم کودکی را نشان می‌داد که چند روزی از آغوش مادر جدا شده و شاید راه منزل را فراموش کرده باشد، اما امروز در عین ناباوری، خبر کشته شدن “کوشا” توسط مادرش قلب زمین و زمان را شکست و دل مردم را درد آورد.

طبق تحقیقات محلی، پدربزرگ کوشا از بزرگان معتمد محله است که این اتفاق ناگوار را تحمل نمی‌کند و گوشی همراه خود را خاموش و شهر را به مقصد روستای زادگاهش در باغملک ترک می‌کند.

پدر و مادر کوشا طلاق کرفته بودند

یکی از همکلاسی‌های طیبه ( مادر کوشا) می‌گوید: طیبه پس از چند سال زندگی به دلیل اعتیاد همسرش از وی جدا می‌شود و کوشا در عین ارتباط با پدرش اما نزد خانواده پدر بزرگش(خانواده طیبه) زندگی می‌کرد.

طبق گفته وی؛ در چند روز گذشته فردی از طیبه خواستگاری کرد و تقریبا اهل محله خواستگار را دیده و متوجه رفت و آمد آن شده‌اند که ظاهراً آقای خواستگار مخالف زندگی کردن کوشا با آن‌ها بود.

طبق شنیده‌ها مساله ازدواج مجدد طیبه که جدی می‌شود، طیبه قصد داشت تکلیف این بچه را مشخص کند؛ در روزی که کوشا گم شد با همسر سابق خود تماس می‌گیرد و می‌گوید: کوشا در راه است و دارد سمت شما می‌آید، اما کوشا به همراه مادر خود بود وطیبه وسط مسیر راه خود را منحرف و دیگری خبری از کوشا نمی‌شود.

پدر کوشا حس می‌کند که پسرش خیلی دیر کرده و سراغ آن را می‌گیرد و زمانی که خبری از کوشا نمی‌شود اعلام می‌کنند که گمشده است.

مادر کوشا مشکل روانی نداشت

دایی کوشا می گوید :مساله خواستگاری را تایید می‌کند و می‌گوید: خواستگار در حد سرزدن کوشا به مادرش مشکل نداشت چون حضانت کوشا یکسالی هست که به عهده پدرش بود.

از دایی کوشا سوال کردم، خواهر شما مشکل روحی روانی ندارد که بخواهد مرتکب قتل بشود، پاسخ می‌دهد: خیر اما هنوز هم مشخص نیست که واقعا خواهرم کوشا را کشته باشد؛ در حال حاضر هم در بازداشت موقت به سر می‌برد.

از سن و سال کوشا سوال می‌کنم، پاسخ می‌دهد هشت سال داشت و این یعنی، طبق قانون حضانت کوشا تا هفت سالگی به عهده مادر بوده و بعد از آن باید میان پدر و مادر آمد و شد می‌کرد.

کوشا خفه شده بود

دادستان مرکز خوزستان درباره این حادثه گفت: شب گذشته جسد کودک در شهرک جانبازان کشف شد که باتوجه به آثار خفگی، احتمال قتل وی قوت گرفت.

جعفری چگنی با بیان اینکه جسد طفل جهت تشخیص علت تامه مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده است، گفت: مادر کودک مسئولیت این قتل را به‌عهده گرفته است و تحقیقات جهت کشف انگیزه وی و سایر عوامل مرتبط با موضوع ادامه دارد.