آیین نامه اجرایی قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی تصویب شد

هیأت دولت در جلسه روز یک ‌شنبه به ریاست جهانگیری، آیین نامه اجرایی قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را به تصویب رساند. به موجب آیین نامه یاد شده، دبیران کل احزاب متقاضی برگزاری تجمع یا راهپیمایی باید تقاضای خود را که متضمن مواردی همچون اعلام موضوع، زمان و مکان تجمع یا راهپیمایی و […]

هیأت دولت در جلسه روز یک ‌شنبه به ریاست جهانگیری، آیین نامه اجرایی قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را به تصویب رساند. به موجب آیین نامه یاد شده، دبیران کل احزاب متقاضی برگزاری تجمع یا راهپیمایی باید تقاضای خود را که متضمن مواردی همچون اعلام موضوع، زمان و مکان تجمع یا راهپیمایی و اعلام اسامی سخنرانان است، حداقل (۷۲) ساعت یا ۳ روز کاری قبل از زمان برگزاری، به فرمانداری یا استانداری مربوط ارایه نمایند.

رسیدگی در کمیسیون بر مبنای اصل ۲۷ قانون اساسی و سایر قانون ‌های موضوعه خواهد بود. همچنین تا قبل از صدور مجوز تجمع و راهپیمایی، هرگونه فراخوان در رسانه‌ها و فضای مجازی از سوی برگزارکنندگان ممنوع و فراخوان‌هایی که پس از صدور مجوز صورت می‌گیرد، باید در چارچوب مجوز صادر شده باشد. مسئول تأمین امنیت تجمع‌ها و راهپیمایی‌های قانونی، نیروی انتظامی است و حضور دیگر افراد و گروه‌ها تحت عنوان برقراری نظم و امنیت در زمان و محل برگزاری تجمع‌ها و راهپیمایی‌های مذکور، ممنوع است.